vocht en plasluier

Discussie in 'Voeding' gestart door teigetje1, 29 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Onze meid drinkt eigenlijk net zoveel als normaal (niet meer met dit warme weer, want dat wil ze niet).
    Ze drinkt ongeveer 600/700 ml aan water/sap/thee en dan nog eens 180 ml pap en een knijpfruitje en yoghurt als toetje bij het avondeten.

Normaal heeft ze 4 volle plasluiers en 1 minder volle. Maar nu is het eerder andersom, zeg maar ongeveer 2 volle en 3 minder volle. Ze plast dus wel en ze is ook gewoon vrolijk en allert. Wel zweet ze heel erg veel (ze heeft het heeeel snel warm, en vooral nu dus).

Plassen jullie kleintjes nu ook minder met dit weer (zweten ze het zeg maar uit), of hebben jullie daar geen last van?

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Het was ook wel erg warm weer ineens he? Als je kindje dan niet meer dronk dan anders, is het logisch dat ze minder plasluiers heeft. Ze verliezen ook vocht doordat ze zweten, dat doet jouw dochtertje ook veel zeg je. Dus die mindere luiers is niet gek nee.

3. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Warm, zeg maar bloedheet ;), hier in zuid-oost brabant. Het is al een paar dagen rond de 30 graden en het word nog erger zag ik :(.

Ik denk ook dat ze nu veel uitzweet, iedere keer als ze uit bed komt is ze behoorlijk nat overal en van het buitenspelen zweet ze ook behoorlijk.

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Toch proberen meer te laten drinken of een yoghurtje of extra fruit bijv.

5. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ze krijgt nu met dit weer s'avonds nog een knijpfruitje. Extra vocht wil ze echt niet.

6. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Noor heeft ook minder plasluiers, terwijl ik haar extra vocht in het flesje geef en ze ook wel wat meer drinkt overdag aan water. Ik denk ook dat het van het zweten komt.

Deel Deze Pagina