Grotere auto of extra (2de) auto

Discussie in 'De lounge' gestart door jellie, 11 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jellie

jellie Bekend lid

3 sep 2006
    554
    0
    16
    Hoi!
    Wij willen misschien over een aantal maanden voor een vierde kindje gaan ;) . Zitten een beetje in dubio... Een grotere 7 persoons auto of een 2de auto?? Voordeel van een tweede is dat inkook een auto bij de deur he. Als mijn man naar het werk is... Grootste nadeel vind ik dat je nooit meer als gezin met 1auto wegkan.. En wat is financieel aantrekkelijker?
    Iemand tips of ervaring?
    Groetjes Jellie

2. jellie

jellie Bekend lid

3 sep 2006
    554
    0
    16
    Mmmm niemand tips/advies/ervaring?

3. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Financieel is denk ik 2 auto's goedkoper. Een 7 persoons is duurder in belasting, al helemaal als deze op gas of diesel rijden. Dan moet je echt veel km maken, wil je dat er uit kunnen halen.

Wij hebben een ford galaxy 7 persoons gehad. Maar dit kostte ons al snel 350 euro per maand.

4. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Wij gaan voor een Citroën C8. Ik wil graag gewoon als gezin weg kunnen. 2e auto is twee keer wegenbelasting en verzekering. Ik zou eerst eens uitrekenen wat twee auto's kosten tov één.

5. rums

rums Niet meer actief

Ik zou voor een grotere auto gaan. Ook al hebben 2 autos ook zijn voordelen. Maar als jullie wel een dagje weggaan of op vakantie dan moet je altijd met 2 autos dat lijkt mij niet fijn. Ook ivm afwisselen voor het rijden.

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Zou gaan voor 1 grote, is veel gezelliger lijkt me.

7. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Ik zou ook voor een grotere auto gaan. Dan kan je ook als je alleen bent (man niet thuis) met de kinderen ergens naar toe. En anders kan dat niet.

8. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Wij moeten nu ivm omstandigheden met 2 auto´s op vakantie of weekendje weg... Ik vind dat heel ongezellig. Gaan ook gewoon lekker in nederland omdat ik het ongezellig vind langer dan 2 uur alleen te rijden...

Voor door de weeks is het praktisch als je een auto voor de deur hebt dat is dan wel weer een voordeel denk ik...

Inderdaad even een plaatje uitschrijven hoeveel je voor beide kwijt ben...
    En wat de voor en nadelen zijn

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij roepen nu af en toe ook wel dat we misschien beter een klein autootje erbij kunnen kopen. Maar goed: grote nadeel is dan idd dat je nooit als gezin in 1 auto weg kunt, je altijd beiden moet rijden en we juist voor grote afstanden die grotere auto nodig gaan hebben.
    Wij gaan dus wel echt voor een 7-persoons, (naast onze twee dochters heeft mijn man nog twee kids van 10 en 12, vandaar).

Qua kosten, ja, dat zal per auto verschillen en maar net welke brandstof je rijd, hoeveel je rijd met een of beide auto's. Ook no-claim zul je moeten bekijken: als je beiden veel schadevrije jaren hebt opgebouwd, zal het goedkoper zijn dan als je weinig schadevrije jaren hebt. Mijn man heeft hier het afgelopen jaar 2 keer brokken gemaakt, dus ook om die reden zal een 2e auto niet echt uitkunnen :(

We hebben nu een peugeot 307 SW: zolang je kleinere kinderen hebt die op een zittingverhoger enkel hoeven te zitten, is dat een auto die niet duur is in belasting enzo, en mogelijk een mooie tussenoplossing tot je echt aan een grote auto moet?

10. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Zelf zou ik voor een grotere auto gaan. Overigens is de Dacia Logan en Lodgy groot en niet zo duur (ook niet in wegenbelasting).

11. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Een grote auto zonder twijfel. Ik zou 1 grote en een boodschappenwagentje doen.
    Zo onhandig om alleen kleine auto's te hebben, nooit met z'n allen in 1 auto nee zou mij niet aanspreken. En met boodschappen ook wel handig.

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik ben zwanger van de 4e en ook wij willen een grotere auto. wij hebben er al 2, een kleine Subaru, daar rijd mijn man mee naar zijn werk 10 km verderop. Ik heb nu zelf een citroën c5 station, maar willen een c8.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat de c5 op gas is, en de c8 wil ik weer op gas, dat is duur in wegenbelasting, maar ik rij zelf al tussen de 20000-25000 per jaar en dan heb ik mijn man zijn km nog niet meegerekend. En wat ik een voordeel vind is dat wij veel lange ritten maken en je dus makkelijker kan wisselen, met 2 auto's kan dat natuurlijk niet, bovendien is het een stuk gezelliger.

13. jellie

jellie Bekend lid

3 sep 2006
    554
    0
    16
    Thanks allemaal! Voor beide is idd wat te zeggen.. We gaan tegen die tijd alles wel eens naast elkaar leggen.....

Deel Deze Pagina