Iemand hier ervaring mee? Mijn buurman was uitgehuwelijkt maar is verliefd geworden op mijn buuf. Heel leuk natuurlijk voor hem aangezien hij totaal niet houd van degene waar hij aan uitgehuwelijkt was.. Maar zijn familie is hier laaiend over! Ze wachten mijn buurvrouw op het werk op. Bedreigen haar met de dood etc. Ze lopen hier ook continue om het huis. Ze stonden zelfs in mijn tuin omdat ze dachten dat dit het huis was. Gister was er dus een enorme ruzie hiernaast en wilde de moeder een vrij grote steen richting hen gooien wat ze uiteindelijk niet heeft gedaan. Mijn buurman is dus bang dat ze echt niet ophouden en dit helemaal uit de hand gaat lopen. Ik heb aangeboden dat de buuf ten alle tijden via achterkant naar binnen kan komen als het weer uit de hand loopt. Iemand die hier ervaring mee heeft en dit echt zo uit de hand kan lopen? Kan ik hierin nog wat helpen? Ik vind dit best eng!
Ik weet wel dat er vanuit de politie hier een soort protocol is. Diegene die bedreigd wordt etc kan allerlei formulieren invullen en ondertekenen, kopie vd paspoort etc inleveren en alles ondertekenen. Mocht er dan iets gebeuren, heeft de politie alles om een onderzoek te starten, dit is vaak het geval met mensen die bang zijn naar het butenland te worden meegenomen, als ze dan voor een bepaalde tijd niet terugzijn, datum, dan machtig je de overheid dmv die formulieren om je te gaan zoeken. Verder is het een lastig verhaal, eerwraak is zoiets complex.
Oei lastig onderwerp altijd, zoals ik het weet kunnen mensen daar overdreven ver in gaan, jaren geleden heeft een vader bij mijn ouders in de buurt zijn eigen zoon dood geschoten midden op een speelplaats omdat die jongen drugs dealde en dus defamilie tot schande maakte, wistecht niet wat ik hoorde . Het meest schokkend vond ik nog wel dat hij na 1 jaar alweer op weekend verlof thuis was en na 2 jaar was de straf voorbij en zijn rouw bleef gewoon bij hem, er is toen uit de buurt wel eens gevraagd waarom en volgens haar was het toch echt normaal en geen reden om haar man te verlaten. Brrr echt ik vind eerwraak een lastig iets, succes