Koken tijdens de Kerst tijdens zwangerschap

Discussie in 'De lounge' gestart door onzewonders, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Wat trouwens ook erg lekker en makkelijk te maken is, is ossobuco. (Gestoofde kalsschenkel met groentes.) Misschien is dat wat voor je hoofdgerecht?

2. glimworm

glimworm Niet meer actief

haha ik krijg ook al trek! :D

3. Koon

Koon Niet meer actief

Nou! Anders ik wel!
    Mijn familie komt toch een hoop te kort als ik dit zo zie. :p

4. wondertjeinmaak

wondertjeinmaak Fanatiek lid

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    jeetje wat zag jou gerecht er van vorig jaar lekker uit. Dan komen ze hier toch echt tekort hihi.

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik zou gewoon iemand op de achterhand hebben die je kan helpen als het niet lukt. Een vriendin ofzo en gerechten kiezen die je een dag of 2 dagen van te voren kan voorbereiden. dan ga je dat waarschijnlijk wel redden en gaat het niet , ga je 2 weken van te voren regelen dat iedereen 1 gang mee neemt..

6. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Wij doen om deze reden met kerst bbqen. Dan kan ik pakken waar ik op dat moment zin in heb (ivm misselijkheid) en wat ik mag en kan de rest eventueel ook dingen eten die ik niet mag, zonder dat ik daar zielig bij zit te kijken.
    Mijn ouders hebben een overkapping in de tuin die met zeil dichtkan, dus bbq buiten, heater aan, kaarsen, fakkels en vuurkorf aan, hartstikke gezellig.

7. glimworm

glimworm Niet meer actief

haha hier ook!
    ze mogen het hier doen met de geijkte ragoutpastei, aardappelkroketjes uit zak en wat groentes en een stukje luxe kant en klaar gebraad, maar ik hoor ze nooit klagen dus het zal wel goed binnen te houden zijn:D

8. A2CA

A2CA Niet meer actief

Kalkoen maken in de oven?
    Aardappelkroketjes
    Allemaal salades
    Filet lapjes of frkando lapjes in champignon roomsaus
    Aardappelsalade
    Koude schotel

Er is zoveel wat je kan doen ook meerdere dingen vb
    Vlees in een saus, gevulde tomaten, gevulde eieren, koude schotel of aardappelsalade, en dan heel veel fruit erbij en ook nog dan aardappelkroketjes, super lekker en snel klaar.

9. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    American diner? Of heb je geen goed kokende familie en vrienden?
    En anders gerechtjes die je van te voren kunt maken of invriezen?

Ik kook ook altijd uitgebreid met kerst. Stoofpotjes mag je wel toch? In kleine pannetjes
    Iets met wild?
    Rollade kun je in plakjes snijden en garneren met lekkere groenten
    Soepje, paddestoelen bouillon met gepocheerd eitje erin is lekker
    Lekker toetje: cappucino van fruit: diepvriesframbozen of bosvruchten pureren (evt met suiker) in een wijnglas doen. Daarop een bolletje yoghurtijs naturel of vruchten en dan garneren met vers framboosje of braam of muntblaadjes
    Lopende chocoladecakejes met vanille ijs
    Vooraf kipcocktail (van geplukte gekookte kippenbout) met mandarijnpartjes en kerriesaus
    Een keer traditioneel een grote gevulde kalkoen. Zo vaak zie je dat niet en het ziet er erg leuk uit.
    Lamsribstuk
    Vispakketjes

10. topper12

topper12 Niet meer actief

Hmmm ik heb er even over nagedacht en ben tot nu toe op het volgende uitgekomen:

Amuse: bruschetta met mozzarella (wel even op rauwe melk letten!) met tomaatjes & basilicum

Voorgerecht/tussengerecht: pittige paprikasoep met minipreitaartje -> soep wordt koud of lauw opgediend dus kun je dag van tevoren al maken. Preitaartje kun je ook vervangen door zelfgemaakte kaasstengels met Parmezaan. Soep serveer je in koffiekopje dus je hebt geen grote hoeveelheden nodig.

Hoofdgerecht: stoofpotje met hert (nog geen recept geprobeerd maar kwam via Google wel paar leuke tegen) met aardappelpuree met truffel. Evt. Groente: tarte tartin van witlof

Dessert: heb makkelijk recept voor heerlijke brownie wil ik je evt. Per pb sturen kun je combineren met bolletje ijs. (brownie moet toch dag afkoelen, dus kun je ook eerder maken) Zou het in ieder geval niet te moeilijk maken! Je zou evt. Daarna ook kunnen afsluiten met koffie/thee met macarons (evt. Bij bakker kopen)

Je kunt ook een spoom maken met Jilzz 0,0 dus dat zou je nog als tussengerecht kunnen serveren.

Zou dit jaar wat minder gangen maken en wat minder variatie in gerechten per gang zodat je wat meer rust creëert voor jezelf. Of als je toch meer dan 4 gangen wil, mensen de opdracht geven om een tussengerecht of amuse te laten maken.

Hoop dat je er wat aan hebt! Ik ga ook nog even verder met nadenken (hoewel ik er wel lekkere trek van krijg :D)

11. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Mag ik bij jou komen eten?;):D

12. topper12

topper12 Niet meer actief

Ja hoor, hoe meer zielen hoe meer vreugd(e) ;) :D
    Het zijn vrij makkelijk recepten hoor, als het op tafel staat lijkt het moeilijker dan het in werkelijkheid is ;)

13. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Wat een heerlijk menu ook!! En ja, graag het recept voor de brownies!! Altijd welkom!!:D

Deel Deze Pagina