Koken uit de voorraadkast

Discussie in 'De lounge' gestart door Oranjerood, 20 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Heb ik ook. Ik heb 2 zakken gehaald vorige week. Maar 1 begint al uit te lopen

2. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Wat voor groenten hebben jullie dan? Wij eten norna vaak bloemkool, broccoli, aubergine, dat soort dingen. Dat is niet in blik. Linzen en witte bonen enzo krijg ik er bij de kinderen niet in. Dus heb nu wat zakken Italiaanse groente in de koelkast om pasta te maken. Maar daar red ik het geen week mee.

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.308
    10.276
    113
    Aardappelen donker en koel bewaren, bij ons is dat onder de trap.

We hebben gehakt, kipfilet al in de diepvries. Hachee hebben we al eerder gemaakt en 2 porties ingevroren.

Net als pasta/ pizzasaus. Ui fruiten (min 5 min,zo worden ze zoeter) wat knoflook, wij doen er altijd een paar druppels balsamicoazijn bij.
    1 blikje tomatenpuree, 2 blikken tomaat, basilicum vers of uit een potje. Pureer je het dan heb je pizza saus (recept pizzadeeg is niet veel meer dan gist, water, olijfolie en zout) en anders is het klaar.

Eventueel kun je het met gehakt doen of balletjes gehakt.

Dit recept gebruiken we ook voor Mexicaans en dan dien we er gerookte paprikapoeder door en wat bruine suiker en een blikje mais.
    Wraps is ook zo gemaakt (water, bloem, bakpoeder)

Simpel een blik soep met een focaccia is ook lekker of nog makkelijker een tosti. We hebben altijd wel brood in de diepvries en kaas meestal ook op voorraad.

Wraps met restje.

Omelet met restje (groente, aardappel, vlees)

Betreft vers hebben we altijd knoflook en ui in huis.

Frittata kun je dan ook maken, ook maar weer eens doen.

Pannenkoeken mix hebben we in huis maar ook gewoon met een normaal bloem recept.

Maar in nood voldoet een normale boterham ook. We hebben ook broodbakmix in huis.

Het enige wat ik in nood echt zou missen is vers fruit, we hebben wel wat in de diepvries dus we overbruggen het wel.

In de kast staat verder nog standaard rijst, pasta, couscous.

4. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Dag of 10 tot 15. Dan zijn ze op het einde iets uitgelopen maar dat schil ik eraf.

5. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.381
    21.758
    113
    @momwithcamera Aardappels bewaar ik apart van uien, zo blijven ze langer goed.

6. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Hier liggen ze vaak veel langer. Denk nu wel een wek of 6. Koel en donker bewaren in de kelder bijvoorbeeld.
    Heb niet gekeken of ze aan t schieten zijn. De stamppot tijd loopt hier op zn einde. Denk dat ik deze eerst maar eens op ga bakken ipv nieuwe zak krieltjes mee te nemen bij de volgende keer boodschappen.

7. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    De aardappelen beginnen oud te worden. In juni komen de eerste nieuwe aardappelen weer.
    Niet veel aardappelen kopen en goed donker bewaren.
    Hier aardappelen van de tuin ,die redden het tot januari, daarna beginnen ze uit te lopen. Komt doordat er geen poeder op zit wat de uitlopers tegen houdt.

citroenrasp vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina