Koken voor 20 mensen, maar moeilijke eters.

Discussie in 'De lounge' gestart door RAppel, 17 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RAppel

RAppel Fanatiek lid

2 mei 2014
    1.157
    192
    63
    Hallo,

Aanstaande zondag wordt mijn dochter 1 jaar. Hiervoor komt de familie vanuit Nederland op bezoek. Iedereen moet 5 uur rijden in totaal, dus wil ik ze zeker een volle maaltijd geven.

Mijn familie bestaat jammer genoeg voor het grootste deel uit mensen met slechte eetgewoonten. De afgelopen jaren gaven we hen tijdens verjaardagen dan ook gewoon iets dat we gewend waren: gefrituurd eten.
    Dit jaar had ik besloten het anders aan te pakken en tijdens de verjaardag van mijn oudste had ik allerlei gezonde kleine hapjes gemaakt. En dit vonden ze bijna allemaal heel lekker!

Nu wil ik dus weer iets gezonds maken, maar dan in het groot. Die kleine hapjes waren heel lekker, maar veel werk, ook nog de dag zelf. Nu zou ik liever een schotel maken 's ochtends of de avond ervoor.

Die schotel of schotels (wil er maximaal 2 maken) moeten aan bepaalde voorwaarden voldoen.
    Een paar mensen lusten geen kaas en een ander weer geen ui, er is een notenallergie en mag niet te sterk gekruid.
    Nu vrees ik dat er altijd wel iemand zal zijn die het niet lust, voor hen haal ik stokbrood en beleg in huis.

Hebben jullie tips qua schotels of andere maaltijden die je in het groot kunt maken?

2. SDonya

SDonya Niet meer actief

Verschillende soepen

Rijst met kippenpoten in saus en een salade

Vis met pasta

3. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.030
    292
    83
    Vrouw
    Bloemkoolschotel met aardappels en gehakt?
    Mexicaanse ovenschotel?
    lasagna? Evt vegetarisch?

Dit is wat me zo even snel te binnen schiet. Ik zou inderdaad twee versies kiezen en daar moeten ze het dan mee doen. Uiteraard kun je rekening houden met allergieën maar niet met ieders persoonlijke voorkeuren, zeker niet bij een groep van 20 mensen.

Succes!

4. Zoyefa

Zoyefa Actief lid

3 sep 2014
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou denk ik voor stamppotten gaan, dat is zo gemaakt. Wortel, andijvie, boerenkool... Rookworsten en gehaktballen erbij. Jus, mosterd op tafel en klaar! Lust je het niet? Dan ga je maar naar de mc op de terugweg...

5. p1982

p1982 Niet meer actief

Verschillende soorten soep met brood

Verschillende stamppotten met worst

Broodje knakworst. Broodje hamburger met soep

6. Truusdemier

Truusdemier Niet meer actief

Poe lastig... Ik zou gaan voor 2 of 3 verschillende gerechten; bijvoorbeeld lasagne of pasta bolognese / stoofpotje met kipblokjes (bijv. Snelle stoof met kip ) / Ook heel lekker: Paprika-bloemkoolrijst - Lekker en Simpel. Minder feestelijk, maar altijd goed; schotel met gehakt, groente en aardappelpuree.

Ui kun je altijd weglaten bij sommige gerechten. Alles kun je vooraf maken en op de verjaardag in de oven / opwarmen in de pan. Verder zou ik zorgen voor salade of soep en wat brood met smeersels en fruit.

Zelf maakte ik een grote pan chili, turks brood en frites voor wie dat niet lustte/kinderen, maar dat zal hem niet worden als ze niks kruidigs willen:D

7. without a name

17 sep 2015
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    Soep brood en gehaktballen en kippenpoten

8. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Ik zou inderdaad voor een stamppot buffet gaan.

9. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Grote pan macaroni,
    spaghetti
    nasi met sate en kroepoek
    bami met sate en kroepoek
    2 soorten soep met stokbrood en smeersels
    Lasagne 1 met geraspte kaas een 1 met bechamelsaus
    Grof gesneden aardappels uit de oven met kip en een salade
    Maaltijdsalades
    Stampot
    bbq met salades en stokbrood erbij en dan geen taart en hapjes maar vroeg beginnen.

Dit zijn zo'n beetje de dingen die ik maak

10. Keessie

Keessie Actief lid

8 jul 2014
    358
    406
    63
    Vrouw
    Trotse melkvee boerin!
    Achterhoek
    Hartige taarten.
    Of n broodjes buffet, broodjes en dan allerlei beleg erbij en salades wat ze zelf kunnen kiezen , of toch dan een kroket voor op het broodje.

11. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
    Pannenkoekenbuffet?
    naturel, zoet en bijv met spek.
    Daarnaast van alles op de tafel wat er op een pannekoek kan.
    Fruit, kaas, stroop, shoarma met groente etc etc

Makkelijk van te voren te maken en weer op te warmen

12. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

24 jan 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou gaan voor 2 soepen
    Stokbroodjes met smeersels
    En 2 koude pasta's 1 met vis en 1 met kip of paramaham.

Allemaal voor die tijd al te bereiden en lekker simpel maar erg lekker

13. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Quiche of gehaktbrood (bij voorkeur die van the pioneer woman :) )

14. tuc

tuc Niet meer actief

jaaa stamppotbuffet was hier een keer een groot success!

15. RAppel

RAppel Fanatiek lid

2 mei 2014
    1.157
    192
    63
    Bedankt voor alle tips!

Broodjes (stokbrood ed) zou ik inderdaad in huis halen voor de mensen die echt niets lusten.

Lasagne en stamppot is een goed idee.

Iemand zei hier Chili, dat vind ik heel lekker, maar vrees de helft van het bezoek niet.
    Ik heb een keer een preischotel gemaakt, maar dat leek te veel op ui dus werd niet opgegeten.

Misschien ook soep als voorgerecht (kan je daar meer van eten als je de hoofdmaaltijd niet lust).
    Tomatensoep lust iedereen denk ik wel en eventueel kippensoep.

Recepten zijn nog zeker welkom.

16. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Wij hebben de m laatste keer broodjes hamburger gemaakt. Bruine bolletjes, ijsbergsla, tomaat, augurk, gebakken ui, cheddar kaas en sausjes. Iedereen kon zelf zijn hamburger maken. Was een groot succes!

Ook al een keer gehaktballetjes met stokbrood en saté saus geserveerd. Voor de kinderen toen broodjes knakworst. Alles schoon op dus ook goed bevallen.

Stamppotten hoef ik hier niet mee aan te komen. Nasi, bami, macaroni wel maar dat had ik al zovaak gemaakt.

17. Tennes

Tennes Niet meer actief

- Losse Tortilla's
    - Losse vulling in schalen zoals kip, gehakt, paprika, tomaatje, uitjes, rijst, kidneyboontjes, mais, olijven, sla, kaas......
    -Losse sausjes passend bij je tortilla
    - Maischips

Lopend buffet. Vul maar raak voor een knaak
    :D

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.266
    4.500
    113
    Hier doe ik dan heel makkelijk en maak de dag te voren 2 soorten stamppot. Als die klaar zijn dan gaan ze in een ovenschaal en die mikken we de volgende dag in de oven.

Hoeven we alleen wat jus te maken (doen we dan uit een zakje) en rookworsten op te warmen

19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Lekker een Wrap buffet :) . Stapels wraps en dan de rest in bakjes zodat ze er zelf op kunnen doen wat ze lusten:
    kaas - tomaatjes - sla - ham - eventueel wat zalm - mais - voorgebakken blokjes kipfilet - etc

20. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    ik zou ook voor wraps gaan.
    En anders soep 2 soorten en lekkere broodjes.

Deel Deze Pagina