Hallo, Aanstaande zondag wordt mijn dochter 1 jaar. Hiervoor komt de familie vanuit Nederland op bezoek. Iedereen moet 5 uur rijden in totaal, dus wil ik ze zeker een volle maaltijd geven. Mijn familie bestaat jammer genoeg voor het grootste deel uit mensen met slechte eetgewoonten. De afgelopen jaren gaven we hen tijdens verjaardagen dan ook gewoon iets dat we gewend waren: gefrituurd eten. Dit jaar had ik besloten het anders aan te pakken en tijdens de verjaardag van mijn oudste had ik allerlei gezonde kleine hapjes gemaakt. En dit vonden ze bijna allemaal heel lekker! Nu wil ik dus weer iets gezonds maken, maar dan in het groot. Die kleine hapjes waren heel lekker, maar veel werk, ook nog de dag zelf. Nu zou ik liever een schotel maken 's ochtends of de avond ervoor. Die schotel of schotels (wil er maximaal 2 maken) moeten aan bepaalde voorwaarden voldoen. Een paar mensen lusten geen kaas en een ander weer geen ui, er is een notenallergie en mag niet te sterk gekruid. Nu vrees ik dat er altijd wel iemand zal zijn die het niet lust, voor hen haal ik stokbrood en beleg in huis. Hebben jullie tips qua schotels of andere maaltijden die je in het groot kunt maken?
Bloemkoolschotel met aardappels en gehakt? Mexicaanse ovenschotel? lasagna? Evt vegetarisch? Dit is wat me zo even snel te binnen schiet. Ik zou inderdaad twee versies kiezen en daar moeten ze het dan mee doen. Uiteraard kun je rekening houden met allergieën maar niet met ieders persoonlijke voorkeuren, zeker niet bij een groep van 20 mensen. Succes!
Ik zou denk ik voor stamppotten gaan, dat is zo gemaakt. Wortel, andijvie, boerenkool... Rookworsten en gehaktballen erbij. Jus, mosterd op tafel en klaar! Lust je het niet? Dan ga je maar naar de mc op de terugweg...
Verschillende soorten soep met brood Verschillende stamppotten met worst Broodje knakworst. Broodje hamburger met soep
Poe lastig... Ik zou gaan voor 2 of 3 verschillende gerechten; bijvoorbeeld lasagne of pasta bolognese / stoofpotje met kipblokjes (bijv. Snelle stoof met kip ) / Ook heel lekker: Paprika-bloemkoolrijst - Lekker en Simpel. Minder feestelijk, maar altijd goed; schotel met gehakt, groente en aardappelpuree. Ui kun je altijd weglaten bij sommige gerechten. Alles kun je vooraf maken en op de verjaardag in de oven / opwarmen in de pan. Verder zou ik zorgen voor salade of soep en wat brood met smeersels en fruit. Zelf maakte ik een grote pan chili, turks brood en frites voor wie dat niet lustte/kinderen, maar dat zal hem niet worden als ze niks kruidigs willen
Grote pan macaroni, spaghetti nasi met sate en kroepoek bami met sate en kroepoek 2 soorten soep met stokbrood en smeersels Lasagne 1 met geraspte kaas een 1 met bechamelsaus Grof gesneden aardappels uit de oven met kip en een salade Maaltijdsalades Stampot bbq met salades en stokbrood erbij en dan geen taart en hapjes maar vroeg beginnen. Dit zijn zo'n beetje de dingen die ik maak
Hartige taarten. Of n broodjes buffet, broodjes en dan allerlei beleg erbij en salades wat ze zelf kunnen kiezen , of toch dan een kroket voor op het broodje.
Pannenkoekenbuffet? naturel, zoet en bijv met spek. Daarnaast van alles op de tafel wat er op een pannekoek kan. Fruit, kaas, stroop, shoarma met groente etc etc Makkelijk van te voren te maken en weer op te warmen
Ik zou gaan voor 2 soepen Stokbroodjes met smeersels En 2 koude pasta's 1 met vis en 1 met kip of paramaham. Allemaal voor die tijd al te bereiden en lekker simpel maar erg lekker
Bedankt voor alle tips! Broodjes (stokbrood ed) zou ik inderdaad in huis halen voor de mensen die echt niets lusten. Lasagne en stamppot is een goed idee. Iemand zei hier Chili, dat vind ik heel lekker, maar vrees de helft van het bezoek niet. Ik heb een keer een preischotel gemaakt, maar dat leek te veel op ui dus werd niet opgegeten. Misschien ook soep als voorgerecht (kan je daar meer van eten als je de hoofdmaaltijd niet lust). Tomatensoep lust iedereen denk ik wel en eventueel kippensoep. Recepten zijn nog zeker welkom.
Wij hebben de m laatste keer broodjes hamburger gemaakt. Bruine bolletjes, ijsbergsla, tomaat, augurk, gebakken ui, cheddar kaas en sausjes. Iedereen kon zelf zijn hamburger maken. Was een groot succes! Ook al een keer gehaktballetjes met stokbrood en saté saus geserveerd. Voor de kinderen toen broodjes knakworst. Alles schoon op dus ook goed bevallen. Stamppotten hoef ik hier niet mee aan te komen. Nasi, bami, macaroni wel maar dat had ik al zovaak gemaakt.
- Losse Tortilla's - Losse vulling in schalen zoals kip, gehakt, paprika, tomaatje, uitjes, rijst, kidneyboontjes, mais, olijven, sla, kaas...... -Losse sausjes passend bij je tortilla - Maischips Lopend buffet. Vul maar raak voor een knaak
Hier doe ik dan heel makkelijk en maak de dag te voren 2 soorten stamppot. Als die klaar zijn dan gaan ze in een ovenschaal en die mikken we de volgende dag in de oven. Hoeven we alleen wat jus te maken (doen we dan uit een zakje) en rookworsten op te warmen
Lekker een Wrap buffet . Stapels wraps en dan de rest in bakjes zodat ze er zelf op kunnen doen wat ze lusten: kaas - tomaatjes - sla - ham - eventueel wat zalm - mais - voorgebakken blokjes kipfilet - etc