Mijn waterkoker is stuk Heb het water uit de koffieautomaat geprobeerd, maar dat is niet prettig, ik ben grootgebruiker. Ik zoek dus een fijne goede waterkoker met flink volume en makkelijk in gebruik. Liefst één die niet teveel herrie maakt. Welke waterkoker hebben jullie en ben je er tevreden mee?
Als je echt zo'n groot gebruiker bent van heet water: neem een kraan die het kan! Werkt echt top en veeeeeel sneller dan een waterkoker! (Plus geen lomp ding op je aanrecht) Wij hebben er 1 van het merk Howat, niet duur, mooi, makkelijk te installeren zelf & het bedrijf verleend goede service als er wat is. Ik kan niet meer zonder
Ik ben ook grootverbruiker (drink ongeveer 3 liter thee op een dag) en ik haal het ook uit onze koffiemachine. Wat vind je er niet prettig aan? Voordeel vind ik dat het niet kokend heet is, maar perfecte temperatuur voor thee. Ik leg wel een keukenpapiertje onder de 'koffieuiteinden' (bij gebrek aan beter woord ) zodat er geen druppel koffie in m'n thee valt. Dat is zo goor.
Het is waarschijnlijk niet duur in vergelijking met een Quooker, maar ik vind het toch nog steeds een hoop geld @Lynx, Ik drink ook veel thee, maar heb gewoon een waterkoker. Ik heb deze, die vind ik erg fijn: https://www.tefal.nl/p/smartn-light-ko8508-17l-waterkoker/7211003822
Ik drink ongeveer net zoveel. Maak vaak een thermoskannetje met kokend water. Ik vind het water uit de koffieautomaat te snel afkoelen. Het bijvullen moet vaak en is lastiger dan een waterkoker. Daarnaast komt er veel stoom vrij (er zit een apart kraantje voor heet water)
Ik heb gekeken naar de kraan, maar vind dat toch best duur. We hebben al een boiler voor het warme water. Weet niet of die ook zo heet kan. En of er überhaupt nog een boiler tussen kan. Hoeveel ben je op jaarbasis kwijt aan elektra om het water zo heet te houden?
Hoeveel je er extra aan kwijt bent voor energie weet ik niet exact, maar het kan niet veel zijn. Ons energieverbruik valt namelijk reuze mee als je het laden van onze hybride auto eraf haalt. Tuurlijk het is een bedrag, maar als je het vergelijkt met vergelijkbare producten en andere merken vind ik het goedkoop. Wij gebruiken het super veel, ook met koken en ik drink veel thee. Voordeel van die Howat is, is dat de boiler een stuk kleiner is dan die van Quooker bijvoorbeeld. Dus hij past bijna in elk kastje. Wij zijn er iig blij mee! Succes met je zoektocht/keuze!
Ik zal eens kijken naar het systeem wat we nu hebben. Ik denk dat dat een gewoon boilertje is, maar zelfs op eco stand is het water al erg heet.
Wij hebben ook zo’n soortgelijke kraan die @Jess93 zegt! Is echt onze beste aanschaf ooit. M’n man wilde het 2 jaar terug in de nieuwe keuken, ik vond het eerst echt onzin. Maar daar ben ik op terug gekomen. Qua energieverbruik is het niet veel die wij hebben. M’n man heeft het toevallig van de week een dag gemeten met zo’n slimme stekker er tussen.
Wij hebben een SMEG waterkoker. Ik ben daar heel blij mee door de grote inhoud en de mogelijkheid de temperatuur in te stellen. Voor thee doe ik vaak 80 graden.