Hoe lang hadden jullie kindjes last van de 4 jaar prik. Hier wordt er geklaagd over pijn in haar arm en ze hangt alleen maar op de bank. Vanochtend heeft ze hem gehad. Normaal kan ze nog geen 5 minuten stil zitten. Nu ligt ze op de bank.
achjee arme amy AS had echt bijna een week een arm die goed zeer deed. Je hoorde haar er nauweljiks over.. tot je per ongeluk dr arm aanraakte of dat ze in bed op dr verkeerde zij ging liggen. Dan was het meteen gillen...
Mijn jochie is flauwgevallen, toen we allang thuis waren. Heel even maar, en is een bekende bijwerking. Maar ik was blij dat hij al zat, en dus niet echt viel.. 's avonds een beetje koorts, maar dat was met een nachtje slaap ook alweer over.. Hij had geen pijn op de prikplek. Alleen van de pleister die papa eraf trok
Dochter had hem rond 12:30 gehad en met naar bed gaan had ze last van haar arm. Papa heeft er toen zalf (babybodylotion is onze toverzalf) erop gesmeerd en toen was het over. Verder heeft ze negens last van gehad.
Goed dat ik dit lees. Lianna heeft 'm namelijk nog niet gehad (ze lopen nogal achter bij het CB) en dan weet ik waar ik rekening mee kan houden.
Hier een dochter die nergens last van heeft gehad.. Maar flauwvallen zeg.. Jemig! Zou daar echt van geschrokken zijn en ben daar ook niet voor gewaarschuwd of iets.
Nina, ik wist het "toevallig" omdat ik zelf bij de 11-jaars prik onderuit ben gegaan. En ik had de bijwerking nog even nagezocht, omdat ik wist dat ze anders werden naarmate de kinderen ouder werden.. We twijfelden eerst ook even. Hij zat aan tafel, net klaar met eten. En opeens ligt hij met zijn hoofd op tafel. Ik twijfelde nog aan slaap en flauwvallen. Maar na een minuutje weg, was hij er weer, en even later zei hij: mama, waar waren alle kleurtjes nou.. Maar wel weer goed helder. Voor mij een teken van flauwvallen, en toch niet slapen. Want dan was hij niet zo helder geweest.
Zo! Vind dit echt heel heftig. Ben je nou helemaal niet benieuwd wat dat veroorzaakt heeft? Wat voor reactie er zich in je zoontje zijn lichaam heeft afgespeeld dat dat gebeurd? Ik heb zelf eens gezocht en vind er helemaal niks over. Ja, dat het kan optreden als bijwerking en dat je je huisarts moet raadplegen. Maar níks over hoe het kan dat dat gebeurd of wat het heeft veroorzaakt. Maar goed, jij schijnt er niet mee te zitten...
Hier een flinke reactie op de prik. Net om 18:45 valt ze in slaap op de bank, nou normaal heeft die energie voor 10. En heeft koorts en constant geeuwen en klaagt over een pijnlijk arm. Volgens mij zei de arts op cb dat ze niet ziek zou worden maar dat klopt niet helemaal. Dat flauwvallen is ook wat, als ik dat eerder had geweten had ze niet buiten mogen spelen maar goed gelukkig niks gebeurd.
@linda: dat zei de cb arts bij ons ook inderdaad.. maar ondertussen hier op het forum lijken de meeste kinderen er toch echt wel last van te hebben.. en dan vaak meer dan de vorige prikken ook nog.
Bij de volgende controle (groep 2) en de volgende prikken zal ik het ook wel extra melden. Dat was ik ook al van plan.. Misschien dat ik wat minder mee schijn te zitten, omdat ik zelf ook van mijn stokje ging na de vaccinaties. En daar heb ik daarna ook niks van overgehouden. Heb me wel zorgen gemaakt hoor, zeker toen het net gebeurd was. Maar als je kindje 10-15 minuten later weer compleet normaal is, en er verder ook helemaal geen gekke dingen voorgevallen zijn, dan loop ik niet zo snel naar de huisarts. Kijk, als hij nou suf was gebleven, meerdere keren flauwgevallen, hoge koorts, etc had gehad, dan wel. Maar dit kan gewoon gebeuren. Het immuumsysteem doet soms gekke dingen.. En mijn huisarts kennende zegt hij "tsja, de reactie is voorbij, kan niet zien wat het geweest is, er is nu niks meer aan de hand, verder nog vragen, tot ziens"
@deepfreeze: wij hebben een vrij zorgzame huisarts.. maar ik denk dat die ongeveer hetzelfde zou zeggen hooguit aangevuld met "ja ik heb dr even bekeken.. ik zie niks.. bel nog maar even als er zich nog een keer iets voordoet" klinkt wat vriendelijker.. maar komt op hetzelfde neer
Na een vaccinatie ja. Meestal doet het immuunsysteem juist hele logische dingen. Maar goed, ben blij dat je zoontje nu weer helemaal gezond oogt!
@oleander: och na de vaccinatie doet het ook logische dingen.. maar dat maakt ze niet altijd leuker en als dan zo'n cb-arts zegt: nee hoor nauwelijks bijwerkingen bij deze prik! kan het best toch onverwachts zijn
Ik geloof dat ik je naam herken uit een vaccinatie topic Ook zonder vaccinatie gebeuren er "gekke" dingen in je lijf.. Ook door je immuumsysteem. Of je nou een vaccinatie erin stopt of een virus/bacterie. Het lichaam reageert daar nou eenmaal op. Dat kan iets simpels als koorts zijn, of iets sterkers als flauwvallen. En in dit geval waarschijnlijk in combi met vermoeidheid en wat druk meuten tijdens het avondeten. Waardoor het even teveel werd voor het lichaam. En ik val zelf ook soms flauw (bij ziekte, pijn, etc) dus blijkbaar een reactie die ook bij mijn lichaam hoort. Dat gezond ogen vind ik wel een rare opmerking. Ik krijg de neiging te denken dat jij denkt dat er iets mis zou zijn met hem. Hij is zo gezond als een vis, en ik zeg dat hij gezond is, totdat het tegendeel bewezen is
Jasmijn had er vrij weinig last van. Na een paar uurtjes gaf ze aan geen pijn meer te hebben. Ook niet ziekjes ervan geweest.
Dat heb je echt verkeerd begrepen deepfreeze, of ik heb het verkeerd neergezet: ik ben blij dat je zoontje gezond is!! Echt waar! Mijn excuses als dat anders overkwam. Betreft een vaccinatie of virus "er in stoppen". Normaal gesproken komen die via de natuurlijke weg binnen; neus, keel, slijmvliezen, darmen. Vaccinaties worden direct in de bloedbaan gespoten. Erg onnatuurlijk en helaas zijn virussen en bacteriën niet de enigste dingen die er in een vaccinatie zitten. Hoe moet een immuunsysteem natuurlijk reageren op iets zeer onnatuurlijks (hulpstoffen, heb je je daar wel eens in verdiept?) die via een onnatuurlijke weg het lichaam binnenkomen? maar goed, je herkend mijn naam inderdaad goed uit een ander vaccinatie topic en ik heb eigenlijk geen zin weer in herhaling te vervallen en jullie zitten daar zeer waarschijnlijk ook niet op te wachten! Ik zal me terugtrekken.
Is goed Oleander, dat doen we daar wel verder De meningen verschillen nogal, en ik heb heel veel gelezen en opgezocht (wetenschappelijk, doe bio-achtige studie) en blijkbaar tot een andere conclusie gekomen dan jij..