Kraanwater/Bronwater

Discussie in 'Voeding' gestart door Shawarma, 18 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Hoe maken jullie het sap/pap/fv voor je kindjes klaar?
    Met bronwater of met kraanwater?
    En vanaf welke leeftijd was dit.?
    Ik doe het nog steeds met bronwater.
    Voor mijn zoontje van 7 en half maand.
    Voor mijn dochter gewoon kraanwater.

Ben benieuwd.!

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb het altijd gewoon met kraanwater klaargemaakt. Gewoon koud kraanwater en dan afvullen met kokend kraanwater. Meestal eenderde heet en tweederde koud water.
    De kwaliteit van het drinkwater in NL (en Noord-Duitsland) is zo goed, daar ga ik geen dure flessen bronwater voor kopen.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij alles met kraanwater (tot een jaar dan, daarna gewoon melk). En dan opwarmen in de magnetron.

Dat was het advies van onze kraam destijds. Mijn man had het de 1e keer nog gekookt en in de koelkast gezet, maar in nederland is het kraanwater meestal schoon genoeg. Alleen bij oude huizen/loden leidingen is bronwater aan te raden.

Maar ik weet dat sommige kindjes beter reageren op bronwater. Of sommige kindjes kramp krijgen van magnetron water..

4. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje kreeg krampjes van bronwater.
    Ik kon een keer 1 dag geen gebruik maken van water omdat ze bezig waren met de leidingen en kocht dus bronwater, nou ik heb het geweten hoor, arm poppie.
    Mijn dochter was toen bijna 2 maanden en enige verklaarbare dat ze zoveel last had was dus bronwater.
    Hier werd ook gewoon kraanwater aangeraden en het absoluut niet uitkoken en in de koelkast te laten omdat bacterieen dan een kans zouden krijgen was gebleken (aldus de kraamverzorgende)
    Voor de rest gebruik ik met alles kraanwater tenzij we wéér een ochtend geen water kunnen gebruiken dus heb wel standaard bronwater in huis maar dochterlief is dan nu ook al 15 maanden en geen last meer van krampjes.

5. Maia

Maia Niet meer actief

hier nooit bronwater gebruikt. Gewoon kraanwater.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Misschien een rare vraag hoor, maar waarom zou je uberhaupt bronwater gebruiken in Nederland?

7. Hier ook vanaf de geboorte gewoon kraanwater.

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier vanaf dat we kunstvoeding zijn gaan geven altijd gewoon kraanwater genomen en dat opgewarmt. Soms in de magnetron en soms in een bakje warm water. En dit was bij de eerste twee af en toe vanaf de 7 weken en fulltime vanaf 16 maanden. En bij de jongste was dit vanaf de geboorte ivm ziekenhuisopname en nog niet voldoende kolven daarna weer met de kv gestopt.

Om vruchtensap te verdunnen gebruiken wij ook altijd gewoon koud kraanwater, dit dus vanaf ong 14 maanden toen ze het voor het eerst kregen.

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier ook altijd kraanwater gebruikt en nooit bronwater in huis gehad.

10. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    bij onze eerste hebben de bronwater gebruikt, en even later overgegaan op kraanwater.. merkte geen verschil bij haar dus zo gelaten... bij onze tweede werd gezegd dat je tegenwoordig gewoon warm water uit de kraan mag pakken voor de fles en dan nog iets opwarmen in de magnetron... gaat al maanden goed... en erg handig...

11. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    gewoon kraanwater vanaf dag 1.

12. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Omdat sommige oude huizen nog loden leidingen hebben.
    Dat lood kan over een lange periode opstapelen in het lichaam en problemen geven bij de ontwikkeling.

13. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis

Precies... vandaar uit gaf ik ze allebei bronwater.
    Met fles maken en ook diksap verdunnen.
    Maar vanaf 8 maanden ongeveer ging ik over op kraanwater.
    Ik kreeg ook van de kraam mee met de geboorte van mijn dochter om bronwater te gebruiken.
    En met de geboorte van mijn zoon zeiden ze ja je kan gerust kraanwater gebruiken.
    Hoe snel zoiets verandert...
    Ik ga is kijken hoe hij reageert op gewoon kraanwater..

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar voeding.
    Elmo

15. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Wij gebruiken ook vanaf de geboorte gewoon kraanwater.
    Het water hier is goed genoeg.

En als je nu nog loden leidingen hebt woon je wel echt in huis met erg veel achterstallig onderhoud.
    Dat is al jaren verboden!

16. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis

Ik heb geen loden leidingen in mijn huis maar het is wel een oud huis.
    Vandaar dat ik uit voorzorg maar altijd bronwater voor de kleine gebruik.

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    In dat geval moet je het water zelf ook niet drinken. Maar als het goed is tref je nog maar heel weinig huizen met loden leidingen aan. Dat is al heel lang verboden en in de jaren 90 kon je met subsidie de leidingen in je huis vrijwel gratis vervangen laten.

18. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    omdat finn heel erg last van krampjes heeft gehad, hebben we hem barleduc gegeven... ik moet zeggen dat dat volgens mij goed geholpen heeft... sinds hij nu de opvolgmelk krijgt, krijgt hij dat met gewoon kraanwater,

19. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht

Wij hebben ook een oud huis, uit '31.
    Maa rik weet zeker dat we geen loden leidingen hebben! De laatste is er uit gegaan toen we het huis kochten en dat was maar een stukje van een meter.

Vandaar dat ik het wel gewoon doe!

Je moet het natuurlijk zelf weten hoor! Zo bedoel ik het niet! Hahaha!

Maar het kan allemaal geen kwaad. Woon je nou in een land waar de watervoorzieningen allemaal niet zo hygienisch zijn...oke...;)

Deel Deze Pagina