Onze kleine man van 5 maanden en bijna 2 weken is zooo hongerig alijd zo geweest maar wat kunnen we er aan doen? Hij krijgt 4 flessen van 180cc per dag, met een halve fruit potje en halve groente potje. Hij krijgt kruidvat eigen merk Forte 1 Melk sinds 3 weken daarvoor kreeg hij nutrilon forte 1 maar het werd te duur voor ons. Hij drinkt om de 4 uur nog, ook heeft hij fruit of groente er tussen gehad. Hij lijkt constant dorst te hebben dus geef ik hem water om zijn voeding wat langer uitelkaar te halen maar dat komt na 10 minuten weer om hoog. Hij heeft reflux, heeft medecijnen daarvoor en gaat goed dus nu zit ik echt helemaal in de war met zijn eten patroon. HEeft iemand mij helpen misschien? Gister bij huisarts geweest odat het spugen terug kwam en ze zeiden misschien krijgt hij te veel voeding maar ja ik kan het ook niet minder maken wantt hij krijst alleen maar voor eten en drinken. Zijn laatste fles krijgt hij om 18uur en dan gaat hij naar bed omm 19uur en slaapt tot 6 uur de volgende dag
Hij slaapt wel lang ' snachts dus dat betekent dat hij geen honger heft en dan zou je denken dat hij overdag dus voldoende binnenkrijgt. Vanwege reflux mogen de flessen zeker niet omhoog? Mijn dochter is ook altijd een hongerige baby geweest, en wij gaven flesjes van 210/7. Maar ik weet niet hoe dat bij reflux kindjes is. Meer bijvoeding is dat geen optie? Mijn dochter zat op die leeftijd al op een heel potje groente en fruit hoor, af toen potje van 6+. Vers maken vult trouwens meer! Je zou vast met een broodkorst kunnen starten, maar weet niet of je dat al wil. Ik was met alles vrij op tijd Maar als hij echt zo'n honger heeft als je zegt zul je hem toch meer voeding moeten geven. Kan het ook niet zo zijn dat hij juist wel last heeft van de reflux? En daardoor huilt?
Hij krijgt helemaal niet te veel hoor, want hij mag 5 flessen van 200cc. En die zou ik zeker geven aan een baby met honger. Want waarom geef je water als hij gewoon meer melk en meer bijvoeding mag? En potjes bestaan ook vooral uit water. Dus mijn advies: - Geef hem meer melk ipv rekken met water; - Ik vind dat hij extreem lang zonder voeding zit voor een baby van 5 mnd; - Zelf bijvoeding maken met aardappel en goed vullende verse groente.
Ik zou ook gewoon meer geven, want hij mag meer hebben. En hier zat er op die leeftijd vaak maar 3 uur tussen de voedingen in. Ben het dus eens met Adi boven mij. Qua vocht zit je kindje echt wel goed, dus hij zal eerder willen drinken vanwege de zuigreflex die hij heeft, betekent in zjn geval dus gewoon honger. Mag hij zelf bepalen hoeveel hij van een potje eet? Of krijgt hij maar de helft?
En het is wel duidelijk honger en niet meer last van de reflux? Dat uit zich ook in veel huilen en willen drinken (pijn weg drinken)... Hierdoor lijkt je kindje onverzadigbaar! Natuurlijk mag ie nog meer hebben, want je zit qua flesvoeding nog niet aan de max. Flessen zou ik ivm de reflux niet groter maken, dan nog een extra fles tussendoor aanbieden?? Fruit en groenten kun je ip ook uitbreiden en vers vult dan stuk beter dan een potje (wat ook met name water is)... Kijk gewoon wat je kindje op kan wat betreft groenten en fruit!
Ik zou de flesjes kleiner maken en vaker een fles geven, als t reflux is heeft ie minder klachten en heeft hij ook geen honger. Geef je al papflessen?
Dankjewel meiden, ik ben bij de huisarts geweest en hij heeft dus last van zijn slijm die heeft zitten op zijn longen en daardoor zo huilerig is. Het gaat nu een stuk beter en houdt het ook langer vol met zijn flesjes, die groente houdt hij wel goed in zijn buikje maar de laatste hapjes komen altijd als water eruit heel raar. Ja hij krijgt papflessen en die blijven heel goed in zijn buikje zitten en daardoor slaapt hij zo goed.