Hier beide kinderen bij 10 maanden gewone melk. Vanaf 10 maanden heeft het (uitzonderingen daargelaten) geen toegevoegde waarde meer.
10 maanden vind ik net een tikkie vroeg. Ik ben met 11 maanden begonnen om volle melk bij 1 maaltijd te introduceren. Eerst bij de lunch...toen het goed ging ook bij het ontbijt.
oke want vanaf 10 maanden moet je toch opvolgmelk 3 hebben? ik twijfel of ik dat moet doen of gewone melk geven. Ze eet goed groente fruit alles..en ze is lang en goed gebouwd. Zal ik anders gewoon wachten tot 1 jaar?
Opvolgmelk 3 is eigenlijk wel commerciële onzin. Zou nog even blijven geven wat je geeft en dan eens kijken als je een fv vervangt voor koemelk. Koos zelf dan voor de volle variant. Hier vanaf 11 maanden trouwens gegeven bij de oudste.
Oke dan geef ik haar gewoon nr 2 tot 11 maanden en dan rustig beginnen met koemelk kijken hoe ze daarop reageert.
Die nummer 3 is naar mijn mening commerciele onzin je hebt zelfs al nutrilon 6! Je kunt het best doen met 10 maanden...ik zelf heb gewoon nog een maandje de nummer 2 gegeven en vanaf toen in stappen over op volle melk.
Vindt 10 maanden ook nog vroeg.... Hier ben ik langzaam aan het introduceren nu... Als de Fv op is ga ik geen nieuwe meer kopen Hij krijgt smiddags en voor het slapen gaan namelijk een flesje Fv... Geef zelf trouwens nm 3 Fv..
Hangt beetje van je kind af. Op zich, een kind dat voldoende en gevarieerd eet mag zo rond 10 maanden over van kv naar dagmelk, liefst volle.
Volgens mij snapt iedereen dat ze koemelk bedoelde hoor..... En het moet maar net lukken om dat te kunnen geven.
Hier nr 2 blijven geven tot ze gecorrigeerd 1 jaar was. Daarna volle melk. Langzaam gemengd en na 4 dagen helemaal over op de volle melk.
Koemelk (en dus ook flesvoeding) is geen gewone melk voor een baby. Als ze dat bedoelt, moet ze dat zeggen.
Maar een klein percentage lukt het echt niet, de rest gaat fout door slechte voorlichting. Dus ja, lukken? Meestal een kwestie van goed lezen en kritisch zijn op kraamverzorgsters, ziekenhuizen en cb. Maar goed, daar gaat het topic niet over, jij haalde het aan.
Nee hoor, dat moet helemaal niet. In nr3 zit voornamelijk van alles veel minder dan in nr2 + dat het minder vet is en minder calorieën bevat dan volle koemelk. Het enige wat in nr3 meer van inzit is suiker. Wij hebben FV nr2 gegeven tot 18mnd, en toen overgestapt op volle koemelk. Tot 18mnd ivm kleine en lichte kinderen.