welke kunstvoeding kiezen?

Discussie in 'Voeding' gestart door Joky, 28 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joky

Joky Actief lid

9 feb 2014
    451
    0
    0
    Bij mijn eerste startte ik met bv maar na drie wk overgegaan op kv omdat bv volledig terugliep en zoontje niet aan borst kon drinken. De kraam had toen friso gegeven zodoende daar bij gebleven.

Echter kies ik nu van te voren al bewust voor kv. Maar hoe maak ik nu de keuze uit al die merken? En moet je met hypo allergeen beginnen gelijk?

2. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Wij zijn voor degene gegaan die betaalbaar en altijd makkelijk leverbaar was. Dus eentje die ze in de buurt verkopen en waar je gewoon meerdere pakken van kunt halen.

3. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Ons meisje krijgt nu nestlé. Is overal goed te verkrijgen. Goedkoper dan nutrilon en friso/hero. En toch een a-merk.
    Huismerk van etos geprobeerd maar dat valt niet goed bij dr.(krampjes/verstopping) En sinds dien niet zo op huismerk voeding staan.

4. tuc

tuc Niet meer actief

bij de oudste altijd friso gepakt omdat ik nutrilon belachelijk duur vond en de huismerken er toen nog maar pas waren, dus wilde dat eerst even aankijken.

Bij de jongste kruidvat merk gepakt, beviel prima.

Je hoeft niet per se hypo allergen te gebruiken, ik heb het wel gedaan ivm met vele allergieen in de familie, maar mocht e hypo allergeen willen moet je het wel gelijk vanaf het eerste flesje doen...als je eerst een paar dagen gewone voeding geeft dan werkt die hypo allergeen niet meer.

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    H.a. eens met bovenstaande reactie.

Verder moet je vooral kijken wat voor jou prettig is. Dus a of b-merk en vooral goed en makkelijk verkrijgbaar.
    Ik doe al mijn boodschappen bij de jumbo, dus voor ons was nutrilon, friso of jumbo het makkelijkste. Ik heb voor jumbo gekozen en deze beviel prima.

6. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Wij hebben van begin af aan nutrilon gegeven. Met de gedachte op voeding bezuinigen we niet.... maar nu ik me er iets meer in verdiept heb denk ik niet dat het zoveel uit maakt. Alle voedingen voldoen aan de wettelijke eisen. Al moet ik bekennen dat ik een volgende keer toch weer voor nutrilon zou kiezen.

7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.324
    10.293
    113
    Wij zijn begonnen met nutrilon omdat dit geven werd in het ziekenhuis.

Omdat nummer 1 flesvoeding wettelijk is geregeld en de kwaliteit het zelfde is zijn we overgestapt naar kruidvat en we zijn heel tevreden en altijd op voorraad.

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier niet van toepassing maar als ik hier kv moest geven, dan een bio variant zonder e nummers en maltodextrine etc.

9. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier altijd kruidvat gebruikt toen bleek dat borstvoeding echt niet ging werken. Het was altijd op voorraad en de samenstelling lijkt zo erg op die van nutrilon dat er een aantal jaar terug zelfs een rechtszaak over is geweest. Die de kruidvat heeft gewonnen hihi. En het scheelt de helft van de prijs!

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Nestlé NAN Complete comfort helaas alleen in België verkrijgbaar.

11. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Hier heb ik gekozen voor Nutrilon met het idee van een A-merk is goed en overal verkrijgbaar. Nou de verkrijgbaarheid bleek even flink tegen te vallen, met geluk kon ik af en toe een pak scoren bij de drogist of supermarkt, maar regelmatig op internet moeten bestellen om het in huis te hebben. Vanwege het melkpoederschandaal in China is voornamelijk Nutrilon vrijwel altijd uitverkocht in de winkels.
    Ben nu de laatste bus aan het opmaken en dan ga ik over op opvolgmelk 2 van de Jumbo. Van wat ik begreep is deze gelijk aan het kruidvat eigen merk en verwacht ik dus altijd wel een pak te kunnen kopen. Bovendien scheelt het me idd de helft van de kosten.

12. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Wat ik me nu nog bedenk (wat ik ergens gelezen heb) is dat het verschil tussen een A en huismerk is, is dat de A merken volgens de nieuwste inzichten zijn samengesteld. De huismerken hobbelen daar achteraan. Het is geen schokkend verschil, want wat ik al eerder zei is dat iedere voeding voldoet aan de wettelijke eisen. Maar dat zou een reden kunnen zijn om voor een A merk te kiezen.

13. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Hier met Nutrilon ook veel problemen gehad.

Met m'n 2e zoontje met die van kruidvat begonnen. Beviel prima, ware het niet dat ze de samenstelling hebben veranderd :(. Nu enorm veel schuim wat schijnbaar niet lekker drinkt want m'n zoontje werd ineens onrustig/huilerig aan de fles.

Opvolgmelk 2 ben ik overgegaan op Hero. En bevalt prima. Zoontje drinkt weer rustig en is tevreden.

14. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik ben na de borstvoeding begonnen met Kruidvat Standaard alleen raakte mijn zoontje geobstipeerd. Dat kwam niet door de Kruidvat Standaard hoor maar daarom moest ik wel overstappen op Nutrilon Omneo dieetvoeding. Deze is wel makkelijk verkrijgbaar trouwens. Maar wel duur!

Na 6 maanden stap ik gewoon weer over naar nummer 2 ik denk Kruidvat of Friso ofzo. Nutrilon is echt wel duur!

H.A hoeft niet perse volgens de kinderarts alleen als er allergieën voorkomen in de familie.

15. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Ik merkte idd met Kruidvat een hoop schuim en dus toendertijd weer teruggegaan naar Friso.

16. Binkie81

Binkie81 Actief lid

14 jul 2014
    142
    1
    18
    Haarlem
    Ze hebben nu van kruidvat eigen merk ook een omneo versie zag ik, comfort heet het!

17. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ja zag ik ook! Maar ivm z'n gevoelige darmen houden we het nu maar even nog twee maanden bij de nutrilon...

18. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je veel allergieën in de familie hebt kun je het best starten met hypo-allergeen. Wij zijn wel voor Nutrilon gegaan ;)

19. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Dit is volgens de kinderarts achterhaald.
    Er zit evengoed koemelk in hypo-allergene voeding.
    De hypo-allergene voedingen zijn een stuk duurder, dus de fabrikanten verdienen hier dik mee.

Dus mocht je kindje koemelkallergie hebben dan volstaat hypo-allergeen echt niet.

Mijn oudste zoontje had koemelkallergie. Kreeg hypoallergene voeding maar moest over op de Pepti.

20. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar zijn de meningen over verdeeld... Het klopt dat in HA ook koemelkeiwitten zit maar het is 'verknipt' zodat het lichaamhet wat makkelijker kan verwerken. Wij hebben in het begin getwijfeld tussen HA en Standaard maar uiteindelijk betalen we dan liever wat meer.

Deel Deze Pagina