Zoon blijft pulken aan wondjes

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mumtobe21, 18 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    Mijn zoontje van 3 (oktober 3 geworden)
    Heeft 2 littekentjes van het bloedprikken tijdens de bevalling op zijn voorhoofd (eigenlijk gebeurd dit op t achterhoofd maar de arts ass wist niet dat hij verkeerd lag tijdens de bevalling dus hij heeft 2 "mooie" aandenkens aan z'n geboorte ;) )

Nu is hij eind sept begin oktober begonnen met pulken aan 1 van die littekentjes, eind nov begon hij aan het 2e littekentje en sindsdien is het 1e weer gaan genezen.. Helaas is dat littekentje nu 3x zo groot als dat het was :(
    Het 2e littekentje pulkt hij tot op de dag van vandaag nog steeds elke keer open..
    We hebben alles geprobeerd, houden z'n nageltjes ontzettend kort (knippen om de dag) ,pleister erop, zalf erop om t sneller te laten genezen..
    Niks helpt en ondertussen wordt het groter en groter..
    Zo zonde van z'n knappe bekkie!

Iemand nog tips?

image.jpg

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja hier hetzelfde probleem met de jongste. Heeft een plekje op haar vinger waar ze maar aan blijft zitten. Hier helpt een mooie pleister soms wel. Maar op een hoofd zie je die 'mooie' pleister natuurlijk niet. Misschien eens een echt goed plakkende pleister, zo'n 'ouderwetse' van stof ipv plastic, of een stukje leukoplast wat hij er zelf niet afkrijgt?

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik lees mee, zoontje heeft op z'n wang een plekje welke hij in stand houdt door er steeds aan te zitten. Als ik het zie zeg ik er wat van maarja zit niet 24 uur bovenop 'm en 's nachts duimt hij en wrijft daarbij over z'n wang...'s nachts doen we daarom pleisters om z'n wijsvingertjes, van pleisters op z'n plekje krijgt ie uitslag. Geen oplossing dus maar wel herkenning.

4. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    Door de pleister gaat hij hier juist pulken omdat de aandacht daardoor naar z'n voorhoofd getrokken wordt!
    Die pleister is er dus binnen no time af..
    Hij pulkt voor 98% in bed.. Dus kan hem er ook niet op wijzen..

5. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Zoontje van een kennis van mij doet dat ook heel erg en zij heeft bij haar zoontje zo'n witte, ronde pleister erop geplakt. Dat is de enige pleister die hij er niet afkrijgt. Ik zal eens kijken of ik een plaatje van wat ik bedoel kan vinden.

6. grietje84

grietje84 Actief lid

17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Hem zijn pleister zelfs laten opkleuren zodat ie m er noooooit weer af zal halen??
    Dan moet je die pleister hebben die je zelf op maat kan knippen zodat ie mooi wat tekenvlak heeft.
    En hem uitleggen dat hij hele lelijke plekjes krijgt van het pulken. Laat je eigen littekens ook zien.
    En hem met iets kleins belonen als hij die nacht niet gepulkt heeft?
    Alles voor het goede doel!:D

7. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ grietje, pleister kan niet te groot zijn want plakt al gauw in z'n haar of wenkbrauwen, vertellen dat het hele lelijke plekjes worden doen we tot vervelends aan toe.. Herhaald hij ook zelf maar helpt niks, heb het vermoeden dat hij het ook niet altijd bewust doet..
    Belonen ook al geprobeerd maar helaas ook geen resultaat..

Ik ben wel erg benieuwd naar die pleister sunbeam..

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Misschien eens met de huisarts overleggen. Er bestaan vast wel extra sterke pleisters die echt niet los te krijgen zijn door kinderhandjes.

Deel Deze Pagina