Doorslapen al na 2/3 weken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ikkie97, 18 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.971
    3.977
    113
    Onze kleine is nu 2,5 week oud en sinds een paar nachten slaapt ze steeds periodes van 4, soms 5 uren achter elkaar.
    Ik heb gelezen dat je "officieel" van doorslapen spreekt als ze minimaal 5 uren achter elkaar slapen. Maar is dat wel normaal bij zo'n jonge baby?

Ook kan ze al hele lange periodes wakker zijn, terwijl in "de boekjes" staat dat ze maar 45-60 minuten wakker kunnen zijn, inclusief voeding. Soms is ze echt wel 2 uren wakker, dan is ze vaak ook wat aan het jengelen en erg beweeglijk en pas na een nieuwe voeding valt ze dan weer in slaap. Meestal is dit 's avonds, soms ook 's morgens of helaas ook wel in het eerste gedeelte van de nacht.

Overdag krijgt ze 6/7 voedingen, meestal om de drie uur. Soms wil ze niet zo goed drinken en dan komt ze vaak na een uurtje of anderhalf weer. 's Nachts krijgt ze nog 1 voeding ergens tussen 2 en 4 en meestal slaapt ze daarna zo 4-5 uren door. Heerlijk!

Maar hebben wij nou zo'n uitzonderlijk kind of zijn er meer die buiten de boekjes gaan?

2. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Er zijn er meer die buiten de boekjes om gaan hoor.. de boekjes zijn richtlijnen en gemiddelden meestal. Maar elk kind is weer anders:)

3. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Mijn dochter is ook sinds een paar weken soms uren wakker. Ik heb wel gemerkt dat ze soms best in slaap zou kunnen vallen als ik dan even met haar naar buiten ga of als ik haar op haar zij leg. Ze is ook al vanaf een week oud geinteresseerd aan het ronkijken en bestudeert felgekleurde speeltjes in de box.
    S nachts vier uur slapen doet ze heel soms, daar kan ik je weinig over vertellen.

4. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Onze dochter sliep met 3 weken door van 11 tot 6
    En mijn zoontje met 3 dagen al van 11 tot 5 en na 3 weken sliep hij al van 11 tot 9 ...

Heerlijk was dat zeg:D

5. zustertje

zustertje Niet meer actief

Dat deed onze dochter ook toen ze zo klein was is helemaal niet erg lekker laten slapen...

6. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Hier sliep onze dochter ook na 2 / 3 weken al 5 uur... met 6 weken 7 / 8 uur...

Zolang je kindje niet begint te fladderen met de armpjes en te trillen met de ondelip, dan maar gewoon lekker laten slapen hoor.

7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.971
    3.977
    113
    Ze doet wel slaan en maaien met de armpjes als ze wakker is, vaak is ze dan ook huilerig, dus dat zullen dan wel wat krampjes zijn? Dit is meestal 's avonds.
    Trillen met de onderlip heb ik haar wel eens zien doen, ook in combinatie met huilen maar dan is ze dus ook wakker.

Ik laat haar ook alleen echt slapen als ze echt "in coma" ligt zeg maar.

8. Linana

Linana Niet meer actief

Doorslapen doet mijn zoontje pas sinds kort, al heeft hij ook bedacht dat dat weer niet nodig is sinds 2 dagen... (frustrerend)
    Maar heel lang wakker zijn? Dat hadden wij ook met 3 weken was hij inclusief voeding, 2 uur achter elkaar wakker. Dan lag hij gewoon wat om zich heen te kijken en ons te bestuderen.
    Niks mis mee lijkt me :D

9. allanieew

allanieew Actief lid

5 jan 2011
    298
    15
    18
    thuisblijf moeder (and proud to be one)
    bij utrecht
    wij hadden hier ook een doorslapertje maar hebben hem op een gegeven moment toch echt tussendoor wakker moeten maken omdat zijn urine roze werd
    dat komt door vochttekort dat is dus geen bloed maar zijn uraatkristallen dus geen groot alarm maar wel snel laten drinken, maar dan heb ik het echt over een jongetje van 3 a 4 weken die 10 uur of meer achtereen sliep.
    dus dat is iets om in de gaten te houden

10. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Mijn dochter zat in de eerste week al op 6 voedingen en had al heel snel een schema waarbij ze van 23.00 tot 4.00 en dan weer tot 9.00 sliep. Dus 2x 5uur achter elkaar.

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    mijn zoon sliep int ziekenhuis al door, minimaal 5uur, tot 6.5uur. Hij kon niet op kraamafdeling liggen bij de andere baby's want die hielden hem steeds wakker. Bij thuiskomst (ks, dus op dag 3 was ik thuis) sliep hij 1e nacht 3uurtjes en 2de nacht weer in 'oude patroon' naar 5-6uurtjes.

Dochter nu 2weken oud slaapt ook 5-6uurtjes in de nacht. 23.00 laatste avondfles en om 04.00-06.00 komt ze weer melden voor haar nacht-fles.

hier dus ook 2 kids die zich niet 'aan de regels houden' ;) :D

Deel Deze Pagina