drinkbeker

Discussie in 'Voeding' gestart door verse mamma, 27 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. verse mamma

verse mamma Actief lid

27 aug 2009
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een vraag over het drinken.
    Ons dochtertje van bijna 10 maanden heeft tot nu toe alleen borstvoeding te drinken gehad en 's avonds melk in fles. (sinds ong. 2 maand echt alleen als drinken, ze eet wel gewoon alles verder).
    Soms ben ik wat onzeker of ze genoeg drinken binnen krijgt en ik dacht: Als ik haar nu gewoon een drinkbeker met wat water of thee of zo geef voor tussendoor, dan kan ze zelf wat nemen als ze dorst heeft.
    Beetje naïef natuurlijk om te denken dat ze zo ineens uit een beker kan drinken. Ze vindt het wel interessant en ze probeert ook wel, maar ze krijgt er niks uit. Ze wordt er ongeduldig van en krengerig:x (wat niets voor haar is) en heb het idee dat ze eigenlijk liever bij mij of uit de fles drinkt.
    Mijn vraag is, hoe is dat bij jullie gegaan, het leren drinken uit een drinkbeker? Moet ik geduld hebben? Of is ze nog gewoon te jong om uit een tuitbeker te drinken

Groetjes,

Verse mam

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Misschien moet je het eens proberen met een niet antilek tuitbeker. Daar komt het drinken gewoon uit en hoeven ze niet op een rare onnatuurlijke manier te zuigen om drinken eruit te krijgen.

Of gewoon een gewone beker/mok, daar drinkt onze dochter prima uit als ze een keertje een slokje water krijgt ;)!

3. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Te jong is ze niet hoor, ze moet gewoon even wennen aan de techniek. ;)
    Ik geef Beau ook een tuitbeker en ik heb de antilek er wel in laten zitten omdat er anders ineens heel veel uitkwam. In het begin ging dit wat moeilijk maar nu begint hij het door te krijgen.
    Afgelopen week heb ik een oefen beker van difrax gekocht en daar wil ik nu mee oefenen. Dat is ook beter voor de mondmotoriek. Misschien kan je dat eens proberen?

4. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Het is niet te jong hoor! Ik ben begonnen met een gewone beker. Ook wel de antilek bekers en zo, maar luca snapte dat niet. Ik hield de beker tegen zijn mondje en goot een beetje tegen zijn lippen en hij ging vanzelf een beetje eruit drinken, en nu kan hij het helemaal zelf. Ik denk dat we daarmee begonnen zijn met een maand of 9. Ik wilde hem met warm weer wat extra water te drinken even naast de BV. Het handigst om te gebruiken zijn bekers die doorschijnen, zodat je de vloeistof erdoorheen ziet. Ook yoghurt is makkelijk omdat het langzamer stroomt.

Deel Deze Pagina