Mogen kindjes van 11 maanden alle kruiden al of zijn er nog die ze nog niet mogen hebben. Ik wil bietjes gaan eten en daardoor doen wij voor onszelf altijd kruidnagelen en laurier door,(de vaste variant zeg maar, niet de poeders) die we er voor het eten weer uit halen. Kan dat? Of moet ik voor haar een apart hapje maken?
Volgens mij kan dat wel. Wij gaven het wel gewoon. Eigenlijk waren we rond de 11 maand alleen nog zoutloos. Verdere dingen wel, alleen soms met mate, zoals peper..
Ah ok, ja ik dacht ook al wel dat ze nu zo ongeveer alles mag eten, maar dan zonder zout. Wilde het toch even zeker weten. Dan mag ik er ook vast wel een gebakken uitje door doen.
Uitjes gingen hier wel goed. Sommige kindjes krijgen er krampjes van. Maar bij ons jochie bij 10 maand geprobeerd, en geen last gehad.
Ja hoor, ui mag ook geloof ik wel. Gewoon proberen he? Heb je wel eens prei geprobeerd? Dan weet je ook een beetje hoe ze reageert op ui soorten!
Mijn zoontje heeft alles (behalve zout) gekregen vanaf 6 maanden (natuurlijk wel met mate). Favorieten: knoflook, kerrie, verschillende italiaanse kruiden, basilicum etc (we eten graag Italiaans)
Laurier en kruidnagel gewoon doen hoor, je haalt ze er toch uit! Je kindje mag nu zeker al verse en gedroogde kruiden, paprikapoeder, snufje peper. Met scherpe kruiden en specerijen zou ik nog een beetje oppassen.
Jemig, ik wist niet dat ze ook die poedertjes al mocht. En de potjes verstegen kruiden zonder zout, dat kan dus ook. Jemig er gaat een wereld voor me open. Ik dacht alleen verse zoals bieslook, peterselie, basilicum etc
Neuh, gewoon proberen! Zoutloos oke, maar saai en smaakloos hoeft niet hoor! (bij de eerste pasta met tomatensaus deed ik beetje peper, beetje paprika en It. keukenkruiden)
Ik let op met zout (maar als iets gemarineerd is in sojasaus of vissaus ga ik daar niet moeilijk over doen) en voor de rest krijgt ze gewoon alle kruiden en smaken.
Hier kregen ze gewoon alles, als er maar geen zout of smaakversterker in zat. Dat is met mixen nog wel eens lastig.
Ik vind die mixen voor mijzelf al te zout, maar ik kook dan ook met heel weinig zout. Dus die zou ik mijn kindje al niet voorschotelen. Ik geloof dat het grote avontuur wat 'eten met de pot mee' heet is begonnen. Dit was ons bietjes avontuur: