Risico's van continue harde buiken 2e trimester?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Djaminah, 10 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djaminah

    Djaminah Actief lid

    23 mei 2007
    276
    1
    0
    Utrecht
    Hoi,

    Ik heb eigenlijk dezelfde vraag als oranjevlinder, waar helaas nog geen antwoord op gegeven is.

    Ik ben ruim 20 weken zwanger en heb sinds een week of drie de hele dag last van harde buiken. Ik zit sinds twee weken thuis, maar ja thuis op de bank krijg ik ze ook en ik heb wel afleiding nodig. Volgende week ga ik dus weer op "arbeidstherapeutische basis" aan de slag. Ik heb ook geen blaasontsteking. Ik doe ontspanningsoefeningen.

    Ik maak me heel erg ongerust en heb de volgende vragen (dezelfde als oranjevlinder dus):

    - zijn deze harde buiken gevaarlijk of alleen lastig?
    - komt dit vaker zo vroeg en continue voor en hoe kan dit zo lang blijven bestaan?
    - moet er nog extra op iets gecontroleerd worden (door de verloskundige)?
    - is continu rust houden het beste advies?
    - is bewegen (bijvoorbeeld klein stukje lopen) met een harde buik aan te raden of gevaarlijk. Ofwel moet je echt continu rust blijven houden?
    - is er iets anders aan te doen? Bijvoorbeeld magnesium slikken, accupunctuur of iets anders?

    Ik ben heel benieuwd naar het antwoord!

    Groetjes,
    Djaminah
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

    zoals je ziet is de vraag van oranjevlinder nu beantwoord, dus kijk daar maar even.

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina