Tips klimmende dreumes.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MommyB, 22 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MommyB

MommyB Bekend lid

21 okt 2013
    535
    0
    16
    voormalig adm. medewerkster nu onvrijwillig fullti
    in een huis
    Zoontje kruipt al een tijdje op de bank. Hij heeft wel realisatie van hoogte verschil maar gaat gewoon halverwege de bank zitten en klapt dan achterover de bank af. (Heb hem tot nu toe altijd opgevangen)
    Maar nu komt er ook nog eens bij dat hij over de hoge zijlleuning klimt en zo probeerd in de vensterbank te komen. Ik kan me niet omdraaien of hij staat al weer op de bank.

Hoe leer ik hem dat dit niet veilig is. Hem laten vallen om te leren is geen optie daar hij dan erg naar terecht kan komen. Is het een kwestie van blijven weg pakken?

Hoe heb jij je kindje begeleid in het leren klimmen / vallen etc. Etc.

Foto is helaas gedraaid en wat wazig. Moest heel snel zijn om hem er ook weer af te halen.

2. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Corrigeren, corrigeren, corrigeren, zo doe ik het! In combinatie met afleiden. Het kost veel energie en geduld, maar op den duur wordt het beter! Als ik echt even naar de gang/boven moet, dan zet ik hem in de kinderstoel met tuigje. Want hij haalt natuurlijk nog regelmatig streken uit :D

3. fafa

fafa Niet meer actief

Ik probeer mijn kinderen altijd 'gecontroleerd' te laten vallen. Dusdanig opvangen dat ze geen been of nek breken, maar wel zo dat ze nog even een stuiter maken op de grond, zodat het toch wel een beetje zeer doet of ze op zn minst geschokken zijn.

Bij de oudste werkte dat perfect, die had daardoor ogenblikkelijk besef van hoogte en het gevaar daarvan. De jongste heeft helaas een wat hardere kop ;)

4. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben ons zoontje geleerd hoe hij van de bank af moest komen. We hebben hem 2x begeleid dat hij eerst de beentjes naar beneden moet laten glijden en dat dan de rest mag volgen.

Hij snapte het na 2x echt en is nooit meer een probleem geweest. Hij kreeg ook het idee dat hij zo van de commode af kon komen, maar voelde geen vastigheid onder zijn voetjes. Hij kroop maar weer in de goede houding en heeft het niet weer geprobeerd bij de commode.

Kortom, gewoon leren om te landen op zijn voetjes.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Corrigeren en daar waar het kan/kon gewoon laten vallen. Die valpartijen zijn toch de beste les, corrigeren duurt wat langer voor je daarvan resultaat ziet ;)

6. MommyB

MommyB Bekend lid

21 okt 2013
    535
    0
    16
    in een huis
    Dat heb ik hem ook geprobeerd te leren. Maar das het probleem niet zo. Over de leuning heen willen. En dan als hij valt zou hij dus op de venster bank of tussen de bank en vensterbank landen. En hij gaat zomaar halverwege de bank van kruip naar zit. Das dus meestal op de rand en dan klapt hij achterover. Ik kan niet meer bii hem weg want hij is verdraaide snel en de bank is momenteel zijn favoriete speelgoed :(

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Herhalen, herhalen, herhalen tot hij die knik in die hersentjes maakt.
    Hier kwam dat bij de 15 maandensprong. Op dit gebied ben ik wel blij dat hij iets langzamer is dan de meesten. :p
    Zelfs nu geraakt hij vaak de bank niet op, hij is gewoon ook echt 3cm te klein ervoor haha

8. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Even ter indicatie: ik denk dat we bij beide zoontjes minimaal 2000x hebben gezegd "Zitten op de billen!" (20-50x per dag, 2-3 maanden), voordat ze de link legden en gewoon op de bank en stoelen gingen zitten. Meestal dan:D

9. MommyB

MommyB Bekend lid

21 okt 2013
    535
    0
    16
    in een huis
    Das wel een goede concrete tip. Dank je. Ik ga hem idd leren dat een bank is om op te zitten en niet om op te rollen, kruipen en klimmen. Heb het vanmorgen al eens geprobeerd en hij moest heel erg lachen om mijn poging whaha. Ben helaas gisteren door mijn rug gegaan dus hem er telkens van af tillen is geen optie. Zodra ik weer tillen kan gaan we er mee aan de slag.

Bedankt iedereen voor jullie ervaringen en tips.

10. adi

adi Niet meer actief

Dit!

Ik zou hem iig niet zelf terugzetten op de bank/ van de leuning eraf halen. Een kind leert niks als ie opgetild en neergezet wordt, hij kan je immers niet nadoen
    Dus bij elke correctie in motoriek kun je hem beter laten zien hoe hij zelf veilig van de bank af kan komen, staan en vasthouden om door het raam te kijken enz.
    Want klimmen zal hij komende jaren blijven doen,.overal. Hoe sneller hij leert om veilig te landen, hoe beter

11. MommyB

MommyB Bekend lid

21 okt 2013
    535
    0
    16
    in een huis
    Hier ben ik het helemaal mee eens alleen daar kom ik niet eens aan toe omdat hij alleen maar bezig is met in de vensterbank klimmen. Ik moet hem dan wel corrigeren want de vensterbank is geen plek om te zitten/ontdekken. Kan de bank helaas ook niet voor de vensterbank weg halen want het is een grote loungebank die we in geen andere hoek kwijt kunnen.

ps. Hij kan gewoon uit het raam kijken zonder die gekke capriolen.

Deel Deze Pagina