Ehm.. ik kom tijd te kort met zoveel voeding.. ;)

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Jucade, 1 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Justin is nu ruim 6 maanden en sinds 2 dagen zijn wij begonnen met bijvoeding. Maar help.. want ik kom in principe tijd 'tekort' voor alle voeding wat tussendoor mag en aangezien Justin n goede slaper is.. weet ik niet hoe ik dit moet aanpakken. Hij drinkt gemiddeld per fles niet meer als 160 cc.. Wat zou jij adviseren? Justin's ritme ziet er ongeveer zo uit;
    *07.30 fles van 150 cc met nutrix, dan badderen en naar bedje rond 09.00.
    *12 a 13.00 word hij weer wakker en krijgt hij fv ongeveer 150/170 cc. Dan spelen en tussendoor n liga (1ste stap in t handje) geprobeert vandaag en 50 cc diksap. Dan rond 14.30 weer naar bedje en rond 16.00 weer wakker. Om 16.15 a 16.30 groentehap maar...
    Dan heeft Justin om 18.00 a 18.30 wéér slaap terwijl ik m rond 19.00 de laatste fles wil geven.. :rolleyes: En omdát ie dan zo moe is.. drinkt ie niks.. Dus wat moet ik nu doen? :(

    En over n paar dagen wilden we beginnen met fruit ook nog.. maar ik zie niet hoe we dit in moeten plannen hoor..
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik zou proberen z'n schema iets aan te passen. Laat hem niet de gehele ochtend slapen. Misschien dat je ook 's-avonds kunt gaan badderen. Neem hem in de ochtend mee naar beneden en houd hem wat bezig. Wil hij echt slapen leg je hem desnoods een uurtje terug. Zo kan je dan tegen de klok van 10.00 fruithapje geven. Leg hem dan na de fles van de middag (komt straks ook broodje bij) in bed. Dit zal even wennen zijn voor beide, maar het komt vanzelf. Tegen 15.00 liga en diksap aanbieden. (smorgens kun je tussendoor ook al diksap aanbieden) Dan groentehap. Badderen de laatste fles aanbieden en hupsakee het bed in.

    Dit is een voorbeeld hoe het ook kan.

    Ilja
     
  3. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wakker maken of langer op houden is geen optie omdat hij dan gruwelijk in zn oogjes wrijft, gaapt en moppert.. T wakker maken heb ik n aantal x geprobeert maar dit werkt absoluut niet want dan is meneertje niet te genieten.. :( Ok t badderen zou idd s avonds kunnen.
     
  4. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik denk dat het ook een stukje gewenning is. Nu gaat hij elke dag de gehele ochtend naar bed. Probeer dat gewoon eens te doorbreken.

    Ilja
     

Deel Deze Pagina