Hallo, Doordat mijn zoontje van 8 weken oud zo slecht sliep zijn we regelmaat & rust en inbakeren gaan toepassen. Dit werkte meteen erg goed, zo nu en dan nog wat huilen voor het slapen gaan maar max 15 min. Nu zijn we anderhalve week verder en wordt het slapen weer steeds moeilijker. Hij huilt steeds langer, na een half uur huilen haal ik hem uit bed en dan geef ik hem weer de fles- knuffelen- box - moe (naar bed), dus het hele regelmaatschema houden we aan. Maar ik moet hem de laatste tijd zo vaak uit bed halen! Ik ben bang dat het inbakeren en de regelmaat & rust niet meer helpt en dat we het oude patroon weer terug krijgen. Ook vindt ik het lastig om goed te zien of hij echt moe is, als ik hem na een gaapje naar bed breng, moet ik hem vaak na ruim een half uur huilen er weer uithalen. Wie heeft er tips voor mij? groetjes juffie
Ik denk dat het een sprongetje is. Gewoon de rust en regelmaat handhaven, dan zal je zien dat het met twee weekjes wel weer beter gaat.
Ik denk idd. ook dat het een sprongetje is. Gewoon je rust en regelmaat blijven handhaven dan komt het vanzelf weer goed. Is gewoon ff een fase waar hij doorheen moet. En gewoon lekker uit bed halen hoor als hij blijft huilen. Zeker met een sprong hebben ze veel 'mama honger' (deden wij ook gewoon en ons meisje heeft ook heel lang ingebakerd geslapen! Het heeft ons nooit problemen opgeleverd.). Maar blijf dezelfde regelmaat als altijd handhaven, dat geeft een gevoel van houvast voor jezelf en je kindje.
ik vind een half uur laten huilen erg lang voor zo'n kleintje; dat doe ik iig nog steeds niet (alleen als hij een beetje jengelt). Je kan best even troosten, maar zonder hem dan uit bed te halen. Dan leert hij dat mamma komt, maar ook dat het toch echt slaap-tijd is. Na 1 gaapje naar bed werkt in het begin bij Thomas ook niet. Hij was dan wel al een beetje moe aan het worden, maar was dan nog niet moe genoeg om in slaap te kunnen vallen. Dus wij wachtten altijd wat langer met op bed leggen en dat werkte goed! Over het algemeen sliep hij binnen het kwartier (behalve tijdens sprongetjes...., maar dan loopt alles anders..)