Hallo, Ik herinnerde me laatst ineens dat ik thuis vaak kokosbrood kreeg en dat heerlijk vond.. Ik ging op zoek, en jawel, het is er nog! Ik heb het idee dat er weinig mensen zijn die het kennen/kopen. Is dit goed beleg voor een dreumes? Natuurlijk, er zit suiker in, maar in hagelslag ook. Is kokos zelf überhaupt gezond?? Geen idee. Mijn dochter lust het graag maar dan wel los.
Kokos is een vrucht, dus waarom zou het niet gezond zijn? (het is zelfs geen noot, dus mocht je bang zijn voor notenallergie kun je het gewoon geven). Het is zoet beleg, maar zo is er wel meer beleg wat zoet is. Ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom een dreumes het niet zo af en toe op brood zou kunnen krijgen. Ik lees wel even mee, misschien heeft iemand anders er een andere opvatting over.
Hier ligt ook meestal wel een pakje in de kast. Ik zie er geen kwaad in om het de kinderen af en toe op brood of zo een stukje te geven
Veel kokosbrood is wel gekleurd. Geen idee waarmee, maar mss de moeite waard om even naar te kijken? Pindakaas oid heeft volgens mij geen kleurstoffen er in.
Dank jullie wel! De witte is kleurstofvrij, staat op het pakje. De mijne is overigens roze/geel. Er staat niet duidelijk kleurstof bij de ingredienten. Nee notenallergie had ik niet aan gedacht hoor! En ze at een tijd terug al piepkleine stukjes walnoot of pinda dus niks mee aan de hand.
De kleurstoffen zijn meestal wel natuurlijk. Of ze goed zijn weet ik niet. Roze is meestal dierlijk (van schildluis) en geel plantaardig (curcumine of luteïne). Bruin wordt gekleurd met cacao. Deze wijsheid heb ik van wikipedia.
je rood is van luizenbloed -bah- vaak ook van bieten of paprika. Bestaat er geen kokosbrood zonder gelatine?
Het is geen puur luizenbloed, al zal dat er ongetwijfeld ook inzitten. Luizen worden geplet en gemengd met hulpstoffen t.b.v. kleurechtheid. Helemaal natuurlijk is het dus ook weer niet. Bij mijn weten bevat kokosbrood altijd gelatine. Zowel vanwege die gelatine als vanwege die luizen is het dus niet geschikt voor vegetariërs en veganisten.
Natuurwinkels hebben ook lichtgrauwigbruin kokosbrood zonder ongewenste toevoegingen. Ik vind het lekker! Echt iets wat je zo af en toe eens koopt.
Hier ook regelmatig favoriet beleg. Het kokosbrood dat bij de Jumbo ligt heeft natuurlijke kleurstoffen
Wat een goed idee. Ik at dat ook vroeger inderdaad. Nooit aangedacht. Ik denk ook dat het een lekkere en gezonde keuze is om weer eens een beetje te varieeren. Ga morgen gelijk kijken.
Oeh ja nostalgie. Ik zal morgen ook eens kijken of ik het nog kan vinden in de supermarkt. Dat vond ik vroeger altijd zoooo lekker!
Oeps, dan ben ik wel een slechte vegetariër! Neem zo nu en dan namelijk wel eens roze koeken.... Ik begrijp dat daar dus ook luizen *yak* inzitten!