echt niks anders dan melk willen...

Discussie in 'Voeding' gestart door guusje27, 2 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Hai ladies,

Ik ben nu sinds 2 weken begonnen met het proberen te geven van wat fruit en groente. Ik pureer alles tot een papje. Maar mevrouw wilt er echt niks van weten. Ze spuugt alles er net zo hard weer uit en vervolgens doet ze haar mondje niet meer open. Banaan,appel (zoete), courgette en wortel geprobeerd.

Is dit normaal? Moet ze gewoon nog wennen aan het idee? Ik probeer altijd 3 dagen achter elkaar hetzelfde te geven zodat ze een beetje kan wennen aan de smaak.

liefs Guusje

2. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Is heel normaal dat dit kan voorkomen. Er zijn kindjes die het sneller oppikken dan anderen en misschien is ze er nog niet aan toe, kan ook nog.
    Of ze vindt gepureerd niet lekker, ook nog een optie.
    Je zou ook even een paar dagen/week kunnen stoppen en het dan nog eens proberen.

Geef het tijd. Probeer niets te forceren en blijf doorademen. Het komt allemaal goed.

3. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    thanks, ik dwing haar ook niks hoor, als ze echt niet meer wilt dan stop ik ook... anders wilt ze straks helemaal niet meer!

4. anomiem111

anomiem111 Actief lid

20 sep 2008
    330
    0
    0
    Geen zorgen, elk kindje is anders en jouw kindje is blijkbaar nog niet klaar voor bijvoeding.
    Misschien dat je inderdaad even kan stoppen en later weer opnieuw kan proberen. Melk is het belangrijkste tot 1 jaar, dus maak je maar geen zorgen, ze moet waarschijnlijk gewoon heel erg wennen aan de nieuwe smaken.
    Bij mijn dochter kwam het echte eten pas met 7 maanden, toen had ze pas door dat dat lekkerder is dan de melk hahaha.

Dus geen zoals Daan78 al zei: geen zorgen!! het komt allemaal na verloop van tijd wel goed.

Deel Deze Pagina