Het dochtertje van een vriendin wordt 6 en spaart voor een spacescooter. Met 1 euro zakgeld per week heeft ze nog even te gaan , dus voor haar verjaardag wil ze graag geld. In principe vind het echt niet zo leuk om geld te geven aan een kind, maar ach, ze wil het graag, dus oke. Maar wat geef je dan? Als ik gewoon een cadeautje koop is dat meestal iets van 15/20 euro, maar dat vind ik weer zo'n groot bedrag voor een 6-jarige. Maar 10 euro lijkt me weer weinig. Zeker omdat de betreffende mama altijd juist heel veel aandacht aan cadeaus voor anderen besteedt, en het soms ook wel wat duurder mag zijn. Maar ja, het gaat hier om een klein kind en die 15 euro of zo geven voelt niet echt goed. Je ziet, ik ga nogal heen en weer . Vandaar mijn vraag, wat zouden jullie geven?
Misschien combi van een klein cadeau en daarbij 10,- bijvoorbeeld? Misschien een leesboekje voor school, dvd, knutselspulletjes, spelletje, pennen of weet ik wat
Als je al weet waar ze de scooter gaan halen zou ik cadeaubonnen doen. Anders geld, iets van 15 euro. Zou er zelf wel iets extra's bij geven, in de trant van versiersels voor die scooter. Bel, franjes etc, iets wat hip and happening is tegenwoordig. Ben een ouwe taart wat dat betreft en niet echt hip and happening
Mijn zoon was onlangs op een kinderfeestje, ik had eigenlijk 7.50 willen geven maar had enkel een 10tje binnen handbereik (Was cadeautje vergeten , woeps...). Anders wat geld (10tje) en een kleinigheidje ernaast als je het idee hebt dat t niet genoeg is. *edit* dit was een klasgenootje..
Ik zou met de ouders overleggen. Evt haar een bedrag geven en de ouders de rest zodat ze dat bij het cadeau kunnen leggen.
Wij geven standaard 20 aan de kindjes als hierom wordt gevraagd. Wel altijd nog een klein cadeautje erbij, zodat ze iets uit te pakken hebben.
Ik zou het geld geven wat je anders aan een cadeau had besteed. Ze geeft aan te sparen dus neem aan dat ze alleen geld dan echt niet erg vind.
Als kinderen graag geld willen om een bepaald iets te kopen krijgen ze gewoon hetzelfde bedrag als wat ik anders aan het kado uit had gegeven, hoeveel dit is verschilt bij wie en voor wie het is, mijn familie of schoonfamilie .
Wow dat vind ik veel geld. Zeker voor jonge kinderen. Ik zou mooi klaar zijn met alleen al 12 nichtjes en neefjes en more to come. Damn. Ik vind 7,50-10e een mooi bedrag en daar nog een klein cadeautje bij van max 5e.
Ik zou zelf 15 à 20 euro geven in een envelop. Want bons vervallen dikwijls na een bepaalde tijd en het kind vraagt zelf om geld. Hier geef ik onder de 12 jaar ook niet graag cash geld (behalve bij de geboorte, maar da's dan aan de ouders), maar als ze er in dit geval zelf om vraagt ... (Hier geef ik overigens zelden minder dan 25 euro uit aan een cadeau, maar da's mijn eigen keuze.)
Ik snap niet waarom er dan 10,- plus een cadeautje wordt gezegd? Ze wil graag sparen dus waarom dan toch een cadeautje? Als je 15,- teveel vindt en 10,- te karig dan geef je toch 12,50?
Ik geef altijd het bedrag wat ik anders aan een kado zou besteden. Haal dan bij de action iets kleins of een zuurstok oid. Ik geef juist liever geld, zeker als kinderen een doel hebben. Omdat ze meer hebben aan een groot kado dan aan allemaal kleine frutsels. Mijn dochter wordt volgende week 9. Ze wil graag geld omdat ze voor een ipad aan het sparen is.
Eva is ook aan het sparen voor een spacescooter . Ik zou gewoon geven wat je normaal aan een cadeau zou uitgeven en nog iets kleins erbij, een lipgloss ofzo. Mijn ervaring is dat meisjes van 6 dan wel willen sparen, maar ook heel graag toch ook een cadeautje krijgen
Die kindjes krijgen meer geld dan ik voor mijn verjaardag Maar nu even serieus... Qua bedrag zou ik denk ik ook voor ongeveer even veel gaan als wat je anders aan een cadeau uit zou geven, maar ik zou wel wat leuks met het geld doen. Origami vouwen van briefgeld bijv Niet gewoon in een envelopje!
Ik zou zelf 15 Euro en iets wat ze nu bezighoudt heeft ze een loom dan een paar zakjes loombands bijvoorbeeld. Hier Is het bedrag nooit vast. Voor klasgenootjes kijk ik naar wat ze willen. Lego is gewild maar kapot duur dan Is het kado zo 15 Euro. Terwijl knutselspullen. Voor 7 euro klaar zijn.