kokosolie

Discussie in 'De lounge' gestart door Sandana, 30 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
  2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    #42 SushiLover123, 27 mei 2013
    Laatst bewerkt: 27 mei 2013
    Bedankt.

Dus kokosolie bevat ten eerste méér vet en ten tweede meer verzadigd vet, wat dus wél ongezonder is dan onverzadigd vet. Het verhoogt de slechte LDL-cholesterol, wat het risico op hart- en vaatziekten vergroot.

Kokosvet bevat, in tegenstelling tot andere oliën en vetten, nauwelijks vitamine E en vitamine K.

Kokos en kokosvet bevatten veel energie en verzadigde vetzuren. Het voedingscentrum adviseert daarom om deze alleen bij uitzondering te eten.

Oh, en het is belastender voor het milieu, dus minder groen/duurzaam, dan andere vetten en oliën.

Wel balen. Heb net een emmer van 2 liter gehaald... :( Ik dacht dus, na al die berichten, dat het beter was om met kokosolie te bakken, dan met boter of olijfolie... :(

3. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    nu ben ik nooit zo pro uitspraken van het voedingscentrum.. en vind hun stukje ook bijzonder negatief..

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Kokosolie bevat 1) veel verzadigd vet en blijft toch een vierge olie, waar je dus niet in moet frituren, want dan ontstaat acrylamide, een kankerverwekkende stof.

Mensen willen graag de ontgeurde en ontkleurde kokosolie, die is dus geraffineerd en NIET gezond.

Gewoon je nieuwe aardappeltjes in de schil met wat zeezout en rozemarijn en een scheut olijfolie eroverheen en lekker lang op 180 graden in de oven. Krijg je een goudbruin krokant korstje.

Dat is gezond, snap sowieso dat hele gefrituur niet. Koop dan ossenwit, dat is een stabiel vet dat je goed kunt verhitten. Krijg je een keer wat verzadigd vet binnen, nou en.

En je hebt ook zeer zuivere ecologische duurzame palmolie. Palmolie zit trouwens in veel gebak, koek en brood.p, het bijt je niet.

Die kokosolie-hype waait denk ik wel weer over.

Deel Deze Pagina