Mijn zoontje is dik 6 maanden oud. Hij heeft ook 6 maanden exclusief borstvoeding gehad. Sinds hij 14 weken oud is werk ik weer 4 dagen in de week. 1 dag heeft mijn man ouderschapsverlof en zoontje gaat 3 dagen in de week naar het kdv. Voordat ik ging werken had ik een lade in de vriezer vol met gekolfde flesjes melk. Als mijn zoontje op het kdv is bellen ze mij als hij honger heeft en ga ik daarheen om te voeden. In het begin kwam hij 3x per dag, dus ging ik 2x heen en kreeg hij 1 flesje gekolfde melk. Ik kolfde toen zelf ook. Als mijn man thuis is krijgt hij gekolfde melk en kolf ik op mijn werk. Dit ging altijd als een tierelier. Ik kolfde altijd genoeg. Sinds een maand/anderhalve maand komt zoonlief echter maar 2x op een dag als ik aan het werk ben. Ik was blij, want zo was ik van die derde keer kolven af. Ik hoef dus alleen nog maar te kolven op de dag dat mijn man oppast. Het resultaat is echter dat ik die dag steeds minder kolf. Ik moet tegenwoordig moeite doen om 1 voeding bij elkaar te kolven. Aangezien mijn vriezer voorraad afneemt ben ik op de dagen dat ik vrij ben na de ochtendvoeding weer gaan nakolven. Als ik live voed heb ik niet het idee dat ik te weinig melk heb, ik krijg het er alleen niet meer uit met het kolven. Het duurt ook steeds langer voordat mijn tsr komt. Heeft iemand tips om de opbrengst bij het kolven te verhogen? Of moet ik accepteren dat 1 dag in de week kolven te weinig zal zijn?
Ik kolf vaak ook net te weinig. Mij hielp het om van te voren en tussendoor te masseren. Maar ook als bij thuiskomst de borst niet leeg gedronken werd na kolven. En soms syntocinon neusspray. Blijft lastig helaas.