Volgen

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by kardeem, Apr 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kardeem

kardeem Lid

Apr 30, 2006
    7
    0
    0
    Hallo ,

Ik had een vraagje mijn dochtertje is nu ruim 9 weken oud en volgt niet met haar oogjes !
    Mij was dit al opgevallen en maakte me al wat zorgen het is net of ze door je heen of langs je heen kijkt. Heb ik eenmaal haar aandacht en kijkt ze me echt goed aan dit duurt even krijg ik meteen een volle glimlach. Nu was ik vorige week op het cb en ze was lekker druk en wakker dus namen ze het er meteen van en gingen kijken hoe het volgen ging. Ik had van tevoren bewust niets over mijn twijfels gezegd. Nou lag ze te lachen en druk te doen maar volgen deed ze dus nauwlijks ook op het rooie blokje reageerde ze amper. Ik sprak mijn twijfels uit nu was die mevrouw van mening dat ze wel iets zag maar ze zei dat ze zich er eigelijk niet over uit mocht laten. Was toch wel geschrokken ik hoopte eigelijk dat ik me had vergist maar niet dus ... Met 5 weken hebben ze met een lampje in haar ogen gekeken en dat was prima . Nu is mijn vraag moeten ze nu al goed volgen ? Kan me dat van mijn oudste dochtertje niet meer goed herinneren op die leeftijd. Het valt me gewoon op dat ze 9 v/d 10 of langs me heen kijkt of door me heen volgen doet ze de ene x wel en de andere x niet en als ze wel volgt lijkt wel of ze het amper ziet :S Ik maak er bewust geen geluid bij dus dat ze daar niet op af kan gaan. Ik hoop natuurlijk dat het allemaal reuze mee valt maar zou toch graag willen weten of ze dit op deze leeftijd al moeten doen !
    Bedankt alvast !

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi,

ik weet er niet het fijne van af, maar volgens mij gaan vanaf 6 weken de oogjes zich fixeren op iets. Dus vanaf dan zou je een korte volging kunnen waarnemen.
    Als je echt aan het twijfelen bent over haar zicht raad ik je aan om dit met je huisarts bespreekbaar te maken.

Ilja

Share This Page