Met welk kolfapparaat hebben jullie de beste ervaring? Ik vind het heel moeilijk om er één uit te kiezen. Ik heb het gelukkig voorlopig nog niet nodig maar ben me alvast iets aan het verdiepen. Welke merk, welk type, electrisch-hand, in welke situaties en hoe vaak kolf je gemiddeld?
Hoi Ikkes, Ik heb de handkolf van Avent gebruikt. Is mij heel goed bevallen. Ik moest op een gegeven moment kolven omdat Stijn erg onregelmatig dronk en dus zo de borstvoeding terugliep. Helaas is het niet meer bijgekomen dus zat ik na 9 weken op de fles. Bij een eventuele volgende zou ik zo weer de handkolf gebruiken. Ik had in 10 minuten ongeveer 160 cc. Soms wordt ook aangeraden om vanaf het begin te kolven om de bv goed op gang te laten komen, maar zonder lukt dat ook wel. Ik zou trouwens wel alleen kolven als het echt moet ( als je eens weg wilt of als je partner de fles wil geven). Succes en veel plezier alvast xxx
Hoi Hoi, Ik heb een electrische kolf (2 stuks) van Mendela (pump in style) die in een rugzak zit verwerkt. In deze tas zit tevens een handpomp, tase met koelelement (3n 6 flesjes) verwerkt zodat je de melk kan kolven en bewaren. Heeeeeel makkelijk om mee te nemen. Ik ben er erg blij mee. Groetjes Karin
Hallo, Ik heb bovenstaande beide kolfapparaten. Ik denk dat dit ook heel erg persoonlijk is. Ik heb in het begin de avent gehad. Maar kreeg met moeite iets eruit. Toen mijn zoontje in het ziekenhuis lag, heb ik daar hun kolfapparaat gebruikt en toen wilde ik ook niet meer terug naar handkolf en heb die mendela in rugzak gekocht. Dit is een heel handige apparaat. Vooral als je op je werk een plek hebt met elektriciteit. Gaat lekker snel en je hebt idd je koeltas, met plek voor 6 flesjes. Waar je wel op moet letten bij een electrische (want er zijn diverse varianten) dat die sterk en toch niet zoveel geluid maakt. Wat ik begreep is dit een van de stillere ivm zijn kracht. Is wel een investering, maar ik heb het ook tot mijn 9 mnd op mijn werk afgekolft. En voor de 2'de hoop ik ook zolang te kunnen afkolven. Trouwens wat ik ook nog niet heb gelezen hierboven is dat je ook een batterij krijgt, voor die paar keer dat je geen electriciteit hebt. Wordt wel minder sterk, maar toch goed werkbaar.