Wat te doen als er door deskundigen hier op het forum zeer slecht bv advies wordt gegeven? (overigens niet aan mij) Aanspreken of laten gaan?
Slecht advies? Door de lactatiekundigen bedoel je? Misschien kan je ze een pv sturen wat he denkt dat ze beter kunnen adviseren
Volgens mij heb ik het bericht waar jij op doelt ook gelezen....die van dat de borstvoeding niet toereikend is, probeer anders een flesje kv....aahh!
Dat zal dus maar aan je bed staan tijdens je kraamweek...nou ja daar lezen we hier natuurlijk genoeg over helaas.... Een tijdje geleden is er een bv-vraag bij de "voedingsdeskundige" terecht gekomen, die gaf uiteraard een onkundig bv advies. Er is toen door het forumbeheer aangegeven dat dit niet meer zou gebeuren. Ook in dit geval lijkt me dat vragen over borstvoeding bij de lactatiekundige thuishoren?? En de kraamdeskundige dus moet doorverwijzen? De borstvoeding niet meer toereikend......pfffff
Dat dacht ik dus ook. Waarom verwijst ze niet door?? Ik ben toch geneigd om haar hierop te wijzen of kan ik dat niet maken? Het zijn mijn zaken niet, maar ik lees dit en val echt van mijn stoel!
In dat soort gevallen PB ik de vraagsteller even, als dat me nodig lijkt. Maar ik snap niet wat een vraag over een baby van 8 maanden bij een kraamverpleegkundige moet. Zo iemand weet dingen over de kraamtijd. En met 8 maanden is de kraamtijd toch lang en breed voorbij!
Ik stop niet dames Ik stelde ook vragen over slapen vandaar aan KVZ. Maar vond het ook waardeloos hoor!
Ik heb aan beheer gevraagd om het op te pakken. Ik heb hierover getwijfeld, maar toch gedaan. Ik denk dat het zp alleen maar ten goed komt wanneer de juiste vragen bij de juiste deskundigen terecht komen. TS ik hoop dat je een oplossing vindt voor je probleem/vraag.
Ik denk ook dat een kraamverzorgende weinig kennis heeft over bv buiten de kraamtijd. .... Ze gaf de vraag moeten doorsturen naar de lactatiekundige. Mij was het bijzonder antwoord ook al opgevallen. ...
Even ter verdediging, als TO had aangegeven minder te willen voeden of te willen afbouwen, dan was het een OK antwoord geweest.