Gele schuimige ontlasting 16 dagen oud

Discussion in 'Borstvoeding' started by LaVitaBella, Apr 9, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LaVitaBella

LaVitaBella Bekend lid

Sep 3, 2012
    840
    311
    63
    Female
    Sint Oedenrode
    Even een vraag voor de BV mama's .
    Ons meisje is nu 16 dagen en had afgelopen maandag haar 1e regeldagje. Na deze dag heeft ze veel last van krampjes, wil alleen maar vastgehouden worden, slaapt amper overdag en heeft schuimige gelige ontlasting. Doe ik iets verkeerd? Hoe kan ik haar nu het beste aanleggen?

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Het is voor mij al even geleden (zoon is 6,5 maar nr 2 komt binnenkort), de ontlasting herken ik in ieder geval, volgens mij is dat niet vreemd, hier was hij ook weleens donkergroen en ook dat bleek niet gek. Gelig was hij bijna altijd hier totdat hij bijvoeding kreeg.
    Meer krampjes lijkt me ook niet vreemd na een regeldag, want ze is waarschijnlijk meer gaan drinken waardoor de darmpjes ook moeten wennen aan het extra werk.
    Het slechte slapen kan daarmee te maken hebben, hoewel dat hier aan overprikkeling lag. De ene baby is heel snel overprikkeld, de andere niet. Hier extreem snel, maar onze zoon bleek ook een zeer zware vorm van autisme te hebben wat we toen natuurlijk nog niet wisten. Maar ook 'gewone' babys kunnen snel overprikkeld zijn.

3. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

Aug 23, 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Gele poep is goed! Dat is een teken dat de borstvoeding goed loopt.

Krampjes horen er helaas wel bij :(
    Je kunt eventueel infacol (went wel) of sab simplex gebruiken wat je geeft voor iedere voeding :)
    Probeer toch telkens zodra je een slaapsignaal ziet (gapen, wit gelaat, jammeren, woest bewegen, wegkijken) toch de kleine weg te leggen op haar vaste slaapplek zodat ze weet dat het slaaptijd is.
    Als ze goed gegeten heeft, een schone luier en geen krampjes (goed te herkennen aan de trappelende beentjes) kan je je kindje gerust even laten huilen. Sommige kindjes hebben het nodig om in slaap te komen.

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,808
    5,944
    113
    Female
    Met 16 dagen even laten huilen?
    Mhhhh...daar zou ik nu echt nog niet voor kiezen.
    Sommige kindjes (willen erg graag bij mama zijn,logisch ook na 9 maanden samen zijn.Dat is veilig voor ze.
    Ik zou eerder voor een draagdoek kiezen.

5. annasskies

annasskies Actief lid

Feb 23, 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Lees: baby in een droomritme. ! Goed en praktisch boek over slapen en baby's. Laten huilen met 16 dagen zou ik nooit aanraden!

6. jara

jara Bekend lid

Sep 4, 2006
    878
    4
    18
    Schuimige ontlasting kan ook komen door te veel waterige melk. Als je snel van borst wisselt krijgt je kindje minder vette melk binnen dan wenselijk is en kan de ontlasting schuimen en krijgt hij/zij buikpijn. Ik heb het bij mijn derde gehad in de kraamweek en kreeg toen de tip om te gaan blokvoeden: twee uur lang 1 borst geven en daarna pas de andere. Dus als je kindje binnen twee uur na de voeding opnieuw wil drinken geef je dezelfde borst. Op die manier krijgt je kindje ook de wat vettere melk binnen en worden je borsten niet steeds opnieuw gestimuleerd om meer melk te maken maar worden de borsten goed geleegd. De schuimige poep was hier meteen voorbij.

Share This Page