kolf kapot, wat zouden jullie doen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mamarijntje, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamarijntje

8 aug 2013
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames,

Na al een keer vervangen te zijn is mn avent elektrische kolf weer kapot! Gelukkig lost philips het heel goed op en krijg ik mn geld terug!

Maar wat nu?

Twijfel heel erg. Mn meisje is inmiddels 5, 5 maand en ik ben nog niet van plan om te stoppen. Ik heb ook een handkolf maar die heb ik nooit echt gebruikt dus geen idee wat mn productie hiermee zal zijn.. ik kolf voor zes voedingen per week!

Moet morgen nog werken en dan kan ik de handkolf proberen. Daarna ben ik vrij en heb ik dus de tijd om een nieuwe te kopen/bestellen. Vanaf maandag moet ik weer werken en heb ik geen tijd om een ander te gaan kopen...

Twijfel dus of ik t gok en voorlopig met de handkolf te kolven (en t geld te besparen) of een andere elektrische kolf te kopen maar welke dan?

Wat zouden jullie doen?

Alvast bedankt voor de reacties!

2. LiliB

LiliB Actief lid

27 mrt 2012
    351
    0
    0
    Een handkolf kan net zoveel vacuum als een elektrische geven. Ik weet niet of je elektrische enkelzijdig was? Dan zal het weinig effect op de productie hebben. Het kost alleen wat meer energie, omdat je zelf de hendel moet bewegen.
    Als je dubbelzijdig kolfde kan het zijn dat je opbrengst minder is.

3. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik heb meer productie met handkolven dan met elektrisch met de Avent. Ik zou het morgen proberen en dan kun je daarna verder kijken.
    Of je een nieuwe wilt kopen is heel erg afhankelijk van je eigen toekomst. Hoe lang ga je nog kolven, wil de kolf voor een mogelijk toekomstige baby gebruiken, hoe goed kolf je handmatig? Als het een beetje kan zou ik rustig de tijd nemen en indien gewenst een lactatiekundige zoeken of winkel zoeken waar je meerdere kolven kunt vinden.

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ik kolfde eigenlijk altijd handmatig met de aventkolf. Heb de elektrische wel liggen, maar gebruik hem nooit omdat t kolven bij mij dan altijd veel langer duurt!

Weet niet of je het oudere type van avent nog had, maar anders mag je die van mij ook goedkoop overnemen hoor als je dat nog wil na je kapotte kolven ;)
    Mocht je er interesse in hebben dan moet je me maar even een pb sturen.

5. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Je zou (nu je de tijd hebt) vast kunnen kijken welke kolf je zou willen hebben als je er een zou kopen.. mocht je er dan achter komen dat het met je handkolf niet goed lukt, dan kun je hem alsnog online bestellen. Je hebt hem dan een dag later in huis.

6. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Ik kolf 7 voedingen per week met mijn avent handkolf. Gaat mij prima af :) Ik kolf met het grootste gemak ruim 200cc af in een half uurtje tijd. Je kan het een paar dagen afkijken of het iets voor je is en dan kun je toch alsnog beslissen? Ikzelf vind een handkolf erg prettig omdat je wat meer controle hebt: je moet zelf de hendel heen en weer bewegen, maar je aandacht is dan ook echt bij het kolven.

7. Lente1986

Lente1986 Actief lid

17 jan 2013
    183
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik vind de avent handkolf persoonlijk niet zo handig. Het gaat wel vlot maar doet (bij mij) pijn en ik kan net zo goed met mijn eigen vingers afkolven. Gaat even snel. Veel fijner vind ik de medela freestyle (kolf meerdere keren per dag). Op 5 minuten leeggekolfd! Maar das natuurlijk wel een duur grapje...

8. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ik kolf al een jaar met de handkolf van Avent. Elektrisch kolven bleek niet echt mijn ding te zijn :cool:

9. mamarijntje

8 aug 2013
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tnx voor jullie reacties!

Ga t morgen ff proberen hoe t met de hand gaat! Schoot gelijk in de stress of ik dan wel genoeg ga kolven maar er is maar 1 manier om daar achter te komen! Met kromme tenen zitten hopen dat je elektrische kolf niet vast loopt is vast ook niet zo goed voor je opbrengst.. ;)

Wil nog wel ff doorgaan maar als t met de hand ook goed gaat steek ik t geld liever in wat anders voor DL. Tis maar zes keer per week ten slotte. En ja hoop in de toekomst nog wel een 2e kindje aan de borst te hebben maar wie weet of t zo loopt!

Had deze halsoverkop in mn kraamweek gekocht omdat DL die dag nog echt iets binnen moest gaan krijgen. Keuze in de winkel was tussen deze en een veel duurdere medela. T was overigens de nieuwe avent natural kolf maar hou je aanbod ff in mn achrerhoofd @engeltje 23

10. emma84

emma84 Bekend lid

3 dec 2012
    603
    0
    0
    Twente
    mijn voorkeur zou niet uitgaan naar een handkolf. is het misschien een idee om een kolf 2e hands te kopen via mp?

11. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Voor sommige mensen werkt een handkolf echt heel goed hoor. Voor mij bijvoorbeeld. Ik kolf meer en sneller met de handkolf van Avent dan elektrisch. Zelfs dubbelzijdig elektrische geprobeerd, maar dat was echt geen succes. Ook het opkrikken van mijn productie lukte alleen met de handkolf.

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik kolfde bij mijn oudste de eerste maanden het liefst met een handkolf. Dat ging het snelst. Tijdens werk vond ik elektrisch wel fijn, dan kon ik ondertussen even een boekje lezen als afleiding.
    Bij de 2e vond ik elektrisch juist fijn zodat ik een hand over had en een moment even voor mezelf achter de laptop ofzo.
    Paar maanden geleden ging hij bij mij stuk en kolf nu met de handkolf. Dat vind ik nu wat minder geslaagd, vooral m'n productie wat afneemt en ik lastiger een tsr krijg. Ik stop nu met doneren en dan ook met kolven dus voor dat even wilde ik geen nieuwe meer kopen.

13. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Ik gebruikte m'n dubbele elektrische op werk (8 voedingen pw) en de avent handkolf voor als ik ergens naartoe ging en daar moest kolven, want die was veel minder zwaar om mee te sjouwen en het ging er prima mee! Dus gewoon even uitproberen inderdaad en dan je beslissing maken.

Ik bedenk nu dat ik ook een aantal dagen achter elkaar met de handkolf gekolfd heb, omdat ik in een wazige bui de slangetjes van m'n medela in de sterilisator had gedaan en daar kunnen ze natuurlijk niet tegen :( Maar goed. Het was qua productie dus geen enkel probleem! :)

Deel Deze Pagina