Hoi allemaal, Ik heb de maxi-cosi (van het merk maxi-cosi) nog van mijn oudste en die word 30 december 4 jaar. Maxi-cosi is dus al zo'n 4 jaar oud denk ik. Nooit geen ongelukjes mee gehad of een aanrijding dus in principe is hij nog goed. Nu hebben wij een stationwagen waar aan de buitenste zijde zeg maar de 2 kinderstoelen staan van onze 2 andere zoons. Een tobi en een priori van maxi-cosi. In het midden zit alleen een heupgordel, dus eigenlijk niet echt geschikt om de maxi-cosi mee vast te maken. Nu las ik over zo'n kliksysteem waar je de maxi-cosi op kan klikken en dat je daar geen gordels bij hoeft te gebruiken. Maar is deze ook geschikt voor mijn oude maxi-cosi? En welke moet ik dan hebben en weet iemand de prijs hiervan? Vind het namelijk onzin om voor die paar maanden een compleet nieuwe maxi-cosi aan te schaffen. Alvast bedankt. Groetjes Bianca
alleen geschikt voor de maxi cosi cabrio-fix. Volgens mij past de maxi-cosi citi bijvoorbeeld er niet op.
Ik gellof dat je het isofixsysteem bedoeld.Dat niet standaard in iedere auto en als het in de auto zit, zit het systeem meestal niet in het midden. Als je een maxi cosi cabrio fix hebt, past het wel op zo'n systeem.
4 jaar geleden bestond de cabriofix nog niet, dus hij past niet op zo'n base helaas. Alleen de cabriofix past er op, want die heeft aan de onderkant van die zilveren stangen zitten die op de base klikken
De base moet net zo goed in de gordel, dus ik denk dat je het isofix systeem bedoelt. Moet maar net in je auto zitten, en daar past alleen een isofix autostoeltje op... wat je oude vast niet is, anders had je het al geweten. De stoeltjes die daarop passen zijn namelijk een stuk duurder dus die had je toendertijd alleen gekocht als jet het ook kon gebruiken. Een zitplaats die "niet echt geschikt" is voor een kinderzitje bestaat overigens niet he. Ronduit onveilig heet dat dan.
Ja, weet het dat het onveilig is haha. Maar het is ook de bedoeling dat ik zelf dan in het midden ga zitten met de heupgordel en onze beeb voorin (hebben geen airbags ofzo). Maar ik was er benieuwd naar of het kon, maar helaas dus.
Ook de breedte kan een probleem zijn. Hier passen dus niet drie stoeltjes op rij, terwijl we een heel ruime station hebben.