Beste linda, Ik geef sinds de geboorte van mijn zoontje volledig borstvoeding. Alleen merk ik nu dat mijn productie hard achteruit gaat. Ze voelen haast nooit meer echt lekker vol na een paar uur zoals voorheen. Mijn zoontje drinkt beide borsten en lijkt dan achteraf niet meer voldaan. Hij blijft onrustig en huilen achteraf, en wanneer de borsten leeg blijken te zijn tijdens het drinken word hij boos en blijft hij happen en trekken om nog meer melk maar er komt niets meer uit. Vind het zo zielig en voel me zo beroerd hierom dat ik hem misschien wel tekort doe en hij wel honger lijdt?! Hij komt nu ook veel vaker s'nachts, soms elk 2 uur en ik rek dat soms met een half uur langer met een speentje maar ik kan dat niet langer als een half uur blijven doen want dan word het krijsen om een voeding en dat is niet de bedoeling. Ik probeer aan regeldagen te doen zoals elk uur aan te leggen maar dat gaat niet zo goed want heb gewoon geen melk meer lijkt het wel. Het is op????????! De toeschietreflexie is links sowieso verdwenen, die voel ik en krijg ik niet meer aan die kant, wel nog aan de rechterkant. Wat raad u mij aan, moet ik kv bijgeven?! Is dit nu de enige mogelijkheid. Heb ook helemaal geen kv thuis. Zo ja welk en hoe en wanneer, hoe moet ik dit aanpakken. Ik zou dit wel jammer vinden want wilde 6mnd alleen maar bv geven en dan pas bijvoeding maar als het niet anders kan en hij ontevreden is met hoe het nu is dan maar kv erbij (helaas dan maar, liever een tevreden kindje en moeder dan zo beiden onrustig en ontevreden denk ik dan!). Mijn zoontje groeit wel goed voor de rest (had 3 weken geleden een afspraak gehad voor de 2e prikjes en het groeien gaat allemaal goed. Sorry voor mijn lange verhaal maar ben gewoon moe van de gebroken nachten (sinds de bevalling tot nu) en ben verdrietig dat mijn zoontje misschien gewoon de hele tijd huilt omdat hij honger heeft en weet nu even niet wie ik om hulp kan roepen en dacht gelijk aan u. Ps: ik heb de ziekte van graves (schildklierziekte) en mijn schildklier was de hele zwangerschap tot 6wk na de zwangerschap stabiel, maar het kan zijn dat die nu aan het rommelen is (voel me niet zo heel lekker meer), kan het daardoor komen dat mijn productie stopt. Heb pas eind juli weer een afspraak bij de internist. Liefs een onzekere mama.
Hoi, Misschien moet je sowieso even wat eerder bij de internist op controle om je schildklierfuncties te controleren. Verder zou ik voor nu kunstvoeding in huis halen en je baby (na de borst) wat bijvoeding aanbieden. Je kunt gewoon zuigelingenvoeding halen en bied hem bijvoorbeeld 100 ml aan. Als hij meer wil mag het, wil hij minder dan is het ook goed. Als je het kunt regelen kun je een paar dagen uittrekken om enorm veel te stimuleren aan je borsten: zowel met je baby als met het kolfapparaat. Als je dat 2 of 3 dagen doet zul je vast en zeker resultaat voelen. Daarna kun je hopelijk dan weer je baby voeden zonder bijvoeding. Bedenk dat een stuk relexdheid ook enorm scheelt. Te veel stress en spanning maken dat je productie ook minder. veel succes! Linda
Hallo linda, Bedankt voor het advies/antwoord. Heb het opgevolgd, ben wezen prikken voor de schildklier en heb maandag en vandaag veel aangelegd en tussendoor gekolft en merk dat de productie weer omhoog komt gelukkig! Heb alleen geen kv in huis gehaald, mijn gevoel zei me toch daarmee even te wachten. Mijn zoontje leek gewoon een soort van regeldagen te hebben, hij dronk ontzettend veel en leek onverzadigdbaar, maar dat gaat nu weer heel goed nu ik weer voldoende melk produceer. En je hebt gelijk, moest even tijd voor mezelf nemen, afgelopen weken waren wat stressvol. Hoop nu op een wat rustigere tijd en ga wat meer aan mezelf denken. Groetjes wolkjuh