Kolf minder

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by manon 1979, Sep 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. manon 1979

May 2, 2008
    31
    0
    0
    ziekenverzorgende
    bemmel
    Hallo

Even een vraag ik kolf nu steeds minder dan dat ik geef voorraad loopt snel terug uit de diepvries geef ik misschien teveel? Mijn zoontje is 3 maanden oud weegt 7400 gr en is 64 cm lang. Ik ben weer aan het werk toen ik begon met werken kolfde ik 160-180 nu zitten er keren bij van 100 ml tip om het op te kunnen hogen of moet ik er flesvoeding bij gaan geven en hoe veel dan en wel gewoon door blijven kolven?

Super bedankt alvast zit ech in twijfel van hoe los ik dit op

Gr. Manon

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Manon

wow, goed dat je kolft en wat groeit je zoon al goed zeg!
    Het komt vaak voor dat je kolfproductie terugloopt als je gaat werken. Het kan komen door drukte op je werk, door stress om alles te kunnen combineren, door tijdgebrek om te kolven of nog door andere dingen.
    Probeer rust te creƩren als je kolft, maak het aangenaam voor jezelf, boekje erbij, kopje thee erbij, foto van je kind erbij.
    Je zou eventueel een oxytocine neusspray kunnen gebruiken om de melk toe te laten schieten.
    Verder zou ik hem zoveel mogelijk laten drinken op de dagen dat je thuis bent, en ook de avonden en nachten na je werk, dat stimuleert je productie. Verwacht niet van jezelf dat je nu weer allerlei dingen kan en moet, werken en voeden is voorlopig genoeg.
    Als je echt melk tekort komt om hem op je werkdag te laten geven, dan moet je aanvullen met flesvoeding of eventueel donormelk.
    Bij meer vragen hoor ik het graag weer.

Mirjam

Share This Page