1 pijnlijke tepel (borst)

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Elmo, 11 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hoi dames,

Sinds de geboorte van Stijn gaat de bv met ups en downs.
    Ik zit aardig in de up maar mijn linker borst blijft het minste geliefd (heb hier een fikse kloof gehad). Nu blijft deze tepel dus pijnlijker met voeden maar ook na de voeding steekt / prikt deze tepel.

Rechts gaat helemaal goed, heb ik nergens last van. Zou het toch Spruw o.i.d. kunnen zijn? Of heb je dat altijd aan beide kanten?
    Stijn lijkt nergens last van te hebben (drinkt wel minder goed aan links dan aan rechts).

Ik zou zo graag twee blije borsten hebben...nu zie ik vaak al op tegen de voeding van links.

Elmo

2. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    tLijkt mij dat je spruw vrij snel aan beide borsten heb.
    Ik heb het sinds een paar dagen weer (uk heeft nergens last van), begon links, maar is nu ook rechts. tVoelt branderig als ze begint met drinken, en ze zijn erg gevoelig (bij afdrogen na douchen bijv), en helderrood.

Maar ik denk dus niet dat dat het is eigenlijk.

Misschien kun je een andere positie aan je niet-favo kant proberen? Een kindje drinkt de borst niet helemaal symmetrisch leeg schijnt, en als ik het goed heb aan de kin-kant leger dan de neuskant (baby's kin en neus dan he... voor je begint te puzzelen voor de spiegel, hihihi ;) ).
    Hoe noemen ze dat ook alweer... rugby houding? Of liggend?

Mijn niet-favo kant was altijd rechts, maar kwam ook omdat ik handiger was aan de linkerkant. Rechts lag ze altijd moeilijker, en dus ging het drinken minder lekker.

Ik neem aan dat je alleen aanleg-theorie al doorgeploegd hebt... ;) en anders weet jij dat uiteraard ergens te vinden hier.

Tepelhoedje? Persoonlijk geen ervaring mee hoor, maar misschien weigert je tepel gewoon pertinent om mee te werken op de normale manier....

3. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    ik had toen bij mijn zoontje een scheur in de tepel (auw) en toen heeft een weekje tepelhoedje wonderen gedaan. Zo kon de scheur wat beter helen en was het na een week over.
    sterkte

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wisselende houdingen pas ik al toe. Tepelhoedje heb ik gebruikt toen hij echt helemaal stuk was maar had niet het idee dat het daardoor goed deed genezen. Ook krijgt Stijn dan veel moeilijker melk uit mijn borst.
    Geruststellend dat het zeer w.s. niet iets van Spruw is (zou het zo zonde vinden als zoiets het blijkt te zijn...en ik maar pijn lijden..).
    Het zal dan denk ik tijd nodig hebben.

5. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Je kunt eens kijken op Syndroom van Raynaud op www.borstvoeding.com ... dat heb ik gehad, maar zat wel aan twee borsten. Ging wel echt om pijn tijdens en na het voeden: krampen en steken ... en echt Pijn: sloeg er bijna dubbel van. Is vrij weinig aan te doen, behalve warm houden. Je moet ook goed kijken naar de kleur van je tepels (wit-bloedrood).

Hoop dat het iets anders is, dat onschuldig is en snel overgaat ;)

6. Bloem1978

Bloem1978 Actief lid

17 dec 2008
    328
    0
    0
    Achterhook
    ik had wel spruw in 1 tepel, ook links trouwens!
    Na gebruik dactarin was het over.

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

De LK is geweest en het is echt een probleem met aanleggen. Zoonlief hapt gewoon echt niet goed.
    Veel tips gekregen en waarempel, het gaat nu al stukken beter (ze is gisteren geweest).
    Rechts hapt hij beter. Links dus nu in rugby-houding, paar andere tructjes en voila! Geen uren na de voeding pijn!
    Het is natuurlijk nog niet helemaal over maar ik weet zeker dat dit het was!
    Elmo

8. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Wat heerlijk! Veel voed-plezier!

Deel Deze Pagina