Kolf nodig?

Discussion in 'De babyuitzet' started by MamaVanNuNog2, Jan 15, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,448
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Oh zo ;)

Ik wil naw eentje kopen (dubbelzijdige medela) die bij de prenatal 350 euro kost. Maar er bestaan ook goedkopere kolven. Ik weet nog niet hoe duur deze bij een lactatiekundige kost maar het zal vast niet veel schelen ;)

2. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,448
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb ff gegoogled. De kolf die ik wil kost bij de lactatiekundige die ik via google heb gevonden en goedgekeurd is door Menzis 10 euro goedkoper dan bij de Prenatal ;)

3. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,448
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Oh en nu nog eentje gevonden waar ie 295 kost. Het valt dus mee ;)

4. Truelove

Truelove Fanatiek lid

Mar 30, 2014
    3,006
    0
    0
    Ok dan ben ik benieuwd hoeveel je ervoor vergoed krijgt :)

5. Mirtje87

Mirtje87 Bekend lid

Apr 1, 2013
    638
    0
    16
    Female
    Ik had de eerste week een kolf in het ziekenhuis en daarna een week 1 gehuurd voor thuis.
    Toen mijn zoontje 2 maanden was heb ik er volgens mij 1 gehuurd. Ook erg handig als je verstopte melkklieren hebt en je kindje slaapt!

En nog een tip: Koop of leen het boek 'Borstvoeding' van Stefan Kleintjes. Echt een heel fijn en nuchter boek met super tips. En borstvoeding geven lukt bij 98 % van de vrouwen :)

6. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

Jun 5, 2011
    5,097
    503
    113
    Ik ben een kolf gaan huren omdat mijn dochter een dag na haar geboorte werd opgenomen in het ziekenhuis.
    Na een week zelf de Medela Swing gekocht.

Ik zou niet gelijk een kolf kopen maar hou er wel rekening mee een kolf huren best nog wel prijzig kan zijn en je een set voor jezelf moet kopen met schelpen en dat ook rond de €35/€40 kost.
    Ik ben voor een week huur incl de set €67 kwijt geweest.

7. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    2,370
    109
    63
    ik zou niet zonder kunnen. had een goedkope handkolf, maar die ben ik zo dankbaar! die zorgde ervoor dat mn zoon niet verdronk! heeeeeel even kolven (ik kan het echt niet met de hand!) en dan aanleggen. dan kon hij mn tepel pakken. bij de eerste zo veel kloven gehad doordat ze door de stuwing niet kon drinken.. voor echt hele voedingen gebruik ik mn medela swing of dubbele kolf van goedkoop merk. (sorry... zwangerschapsdementie. ding staat op zolder nu.)

tip: koop niet elleding veel medela flesjes als je die kolf koopt. die van kruidvat passen, en ik kreeg vanuit het zh een flesje, van een thuiszorgmerk.. die passen ook!)

8. MamaVanNuNog2

MamaVanNuNog2 Bekend lid

Jun 19, 2014
    540
    1
    0
    Hoop reacties bedankt!
    Even nog wat aanvullende info van mijn kant: Ik heb al 2 kindjes en bij de oudste is bv helaas niet gelukt.dit komt naar mijn idee nog altijd doordat ze direct na geboorte is weggehaald ivm lastige start en toen op neonatologie een flesje gekregen heeft. Dat werd opgevolgd door geen ondersteuning/'hulp bij hoe moet het' in het ziekenhuis en een onervaren kraamhulp thuis die het ook niet helemaal wist. Dus na 2 weken, 2 borstontstekingen, kloven tot bloedens toe en een gestrest kindje ben ik ermee gestopt. Totaal onverwacht liep het bij de jongste als 'een tiet' om in de termen te blijven ;)
    Wellicht doordat ik er een stuk rustiger in ging (het hoeft niet, als het niet lukt is er altijd nog de fles, geen stress!). Maar ook had ik bij Careyn verzocht om een kraamhulp met extra verstand van bv. 6 maanden met het handkolfje van Avent gedaan. Geen daverend succes ;)
    Nu is dit 4 jaar geleden en kan ik me dus niet meer herinneren of ik het erg gemist heb om er vanaf begin 1 te hebben. Ik kom ze nu via fb wel eens tegen bij van die verkoophoeken en denk dan "mmm zal ik???"
    Vandaar eigenlijk mijn vraag hier.Heb ook dat handidingvan Avent niet meer, dus zal toch iets moeten. En als ik dan lees dat je aan huur + opzetstukken per week al 67 euro kwijt bent dan kan ik er ook 1 kopen via een verkoopsite voor dat geld. Of zouden jullie dat dan weer niet doen?
    Ik ga er nog even een nachtje over slapen in ieder geval :D

Share This Page