Hee meiden Ik had een voorraadje in de vriezer. Maar...nu drinkt mn kleintje volgens mij te weinig en moet ik meer geven dan ik kolf. Snappen jullie het nog? Ik kolf ongeveer 100 cc per keer. Maar ze drinkt 150 cc per keer denk ik. Weet ik ook niet zeker. Ik geef nu als ik weg ben per flesje 130 cc voor de oppas. Ze is 20 weken. Is dat te weinig? Ze drinkt altijd alles op... En wat moet ik als ik door mijn voorraad heen ben...? Groetjes en bedankt
Op vrije dagen wat extra kolven. Na de ochtendvoeding extra kolven? Zo doe ik dat ook. Nu heb ik een pump in style aangeschaft en hoop dat ik nu wel meer ga kolven per keer. Elmo
ik vind 130cc voor een kindje van bijna 5 maanden een beetje weinig? op hoeveel voedingen zit ze ongeveer? (hoeveel voedingen drinkt ze bij de oppas?) Kolf je dubbelzijdig? Goede toeschietreflex? Ik heb de combi niet echt gemaakt, dus kan je verder niet veel helpen succes!
Is ze tevreden na haar flesje? Ja: dan is er niets aan de hand. Nee: dan zou ik denk ik extra kolven, liefst iedere dag op hetzelfde tijdstip. Kolven is ook oefenen. Zorg voor een rustige omgeving, drink eerst een kop warme thee etc.
Ieder kind is natuurlijk anders, maar persoonlijk vind ik 130cc ook wel erg weinig klinken.. Het ligt er ook aan hoe vaak je je kindje voed. Gemiddeld drinkt een baby 1 liter per dag. De ene meer, de ander minder. Zelf geef ik Michelle 5 voedingen per dag. Op de dagen dat ik werk heb ik 2 flessen van 180cc voor haar klaar staan, die ze net leeg krijgt. 180cc x 5 voedingen = 900cc per dag. Dus voldoende. Maar als jij jou kleintje bv 7 voedingen geeft, dan is het dus 130cc x 7 voedingen = 910cc per dag. Dus ook voldoende. of met 6 voedingen van 150; 150cc x 6 voedingen = 900cc. Tenzij je al hapjes geeft hoeft ze dus minder melk. maar daar ben ik nog niet aan toe, dus kan je dat niet vertellen. Ik werk altijd 's avonds. En geef haar op een dag om 07.30, 10.30 en om 13.30. Dan begin ik om 16.00 en kolf ik 17.30 ongeveer, en heb dan meestal iets meer dan 180cc. Dan ben ik rond 23.00 klaar met werken. En als ik dan kolf, kom ik soms op 260cc. Dat laat ik afkoelen in de koelkast en zorg dat ik de volgende ochtend in beide flessen 180cc over hou en doe de rest in een bakje of ijsblokzakje de vriezer in. Als ik vrij ben geef ik haar rond 17.00 en de laatste voeding om 20.00 Als jou kindje ook op tijd op bed ligt, zou ik als ik jou was voor de nacht nog een keer kolven. Dan heb je in ieder geval weer wat staan wat je de volgende dag in kan vriezen en kan je je voorraadje weer wat op krikken. Als je aan het werk bent kan maximaal 6 uur je borstvoeding zitten laten zonder dat het terug loopt. Je hebt dan wel veel meer in je flesje zitten dan anders maar dat kun je dan ook weer in vriezen. He is wel een beetje lang verhaal geworden, maar ik hoop dat je het begrijpt en er iets mee kunt. Heel veel succes in ieder geval!
Hoi, Wat betreft de hoeveelheden. Dit zijn richtlijnen. Mijn zoontje heeft nooit meer gedronken dan 120cc per keer uit een flesje (meestal minder) en daar is hij tevreden mee. Hij krijgt nu ook nog steeds maar flesjes van 100 cc mee. Het belangrijkste is dat je naar je kindje kijkt of het voldoende is. Het verschil tussen de fles en live voeden is dat je bij de fles vaak gelijke hoeveelheden doet, terwijl als je live voedt je kindje de ene keer meer kan drinken dan de andere keer. Er zijn ook kindjes die de hele dag bij de opvang bijna niets drinken en dit dat 's avonds en 's nachts inhalen bij mama. Dus ik sluit me aan bij Salapio, is ze tevreden na 100cc dan is dat prima en anders zou ik op mijn vrije dag nog wat extra proberen te kolven. In ieder geval heel veel succes! Groetjes Mariska
Bedankt dames. Ze is tevreden met 150 cc, ze is geen 5 maanden, t is maar net hoe je rekent, stom dat ik dat er niet bij gezet heb, ze is 20 weken... Ik ga wat extra kolven tussendoor.
Oke, je kindje is over 1,5 week 5 maanden. Hoe vaak geef je een voeding? Ik zou bij die leeftijd rond een liter per dag geven. Mijn zoontje lag met die leeftijd in het ziekenhuis en ik weet nog dat hij ruim een liter dronk tot 1200c verdeeld over 5 voedingen.
Het is dat wel verstandig denk ik om minimaal 2 uur niet te kolven voor de volgende voeding, anders heb je niet genoeg vaar die voeding. Dus als je kindje om 16.00 gevoed moet worden dat je dan voor 14.00 gaat kolven. Succes iig.
Ik geef om ongeveer 06.00, 09.00, 12.00,15.00, 18.00, 20.00, 03.00. dus: 7 voedingen Misschien moet ik er meer tijd tussen laten, maar ik voed op verzoek...
als je voedt op verzoek, en ze is bij het flesje van 150cc tevreden: prima toch? als ze goed groeit etc, prima! wieweet hoeveel ze uit de borst drinkt! (ennuh, 20 weken, is toch bijna 5 maanden he?)
Hier drinkt ze tussen de 5-7 voedingen per dag. 'k Zou in elk geval even voor de nacht kolven en proberen na de voedingen zodat je wat extra hebt. Ik kolf hier wel genoeg alleen heb ik 's avonds nu te weinig voeding voor het slapen gaan. Ik probeer nu overdag een extra voeding te kolven, zodat ze die eerst krijgt en daarna nog aan de borst gaat.
Dat klopt niet. Zodra je kind gaat drinken of jij gaat kolven beginnen je melkklieren met het maken van melk, en dat blijven ze zo'n anderhalf uur doen. De meeste melk wordt gemaakt TIJDENS de voeding en het uur erna. Het is dus echt niet nodig om 2 uur te wachten, je borsten worden niet voller van langer wachten, vol is vol en dan stopt de productie.
Niet nodig hoor, op verzoek voeden is juist goed. Wel ook goed is: heel goed op het aanleggen letten en een goede drinktechniek, en tijdens voeden en kolven borstcompressie toepassen.
Ja dat doe ik, borstcompressie. Gebruik alleen wel een enkele kolf, de medela mini electric en ja, ik geef gewoon de borst, ik kolf alleen als ik aan het werk ben, 3 dagen per week, 2 keer per dag op het werk, en soms tussendoor, maar dan is het bar weinig wat ik kolf.. Zou ik een andere kolf moeten aanschaffen?
Ik vind het niet te geloven, maar Renske drinkt ook meer dan dat ik kolf. Ik kolf twee keer op een werk dag, een borst per keer, en ik kom dan op 350 cc. Maar ze drinkt 400 of meer soms En voeden op verzoek is uitstekend. Blijven doen!!! Hoeveel voedingen ze neemt heeft ook te maken met hoeveel jij opslaat. Vertrouw op je kindje. Dat is het mooiste aan bv, zij geeft het zelf aan wat ze nodig heeft. Ik zou gewoon doorgaan met wat je doet, en een extra kolfmomentje doen. Ik kolf nu steeds aan het begin van de werkdag een extra beetje en aan het eind ook om mijn buisjes vol te maken (50cc laboratorium buisjes, daar bewaar ik de melk in, superhandig). Ik zorg steeds dat ik 1 buisje meer kolf dan wat zij die dag gedronken heeft, zodat ik extra blijf houden.
Op den duur misschien wel. Het zou je productie wat op kunnen krikken. Maar sommige mensen kolven moeilijker dan anderen, het zegt niks over hoeveel melk je hebt. Ik heb nog wel een idee, misschien dat het helpt: ik heb met kolven steeds een TSR en dan komt er (zeker rechts) een megalading uit in heel korte tijd. Maar bij het voeden voed ik in 2 etappes, ik verschoon even tussendoor. Bij het opnieuw aanleggen is er een nieuwe TSR en dan komt er dikke achtermelk. Bij het kolven zou je misschien kunnen proberen om even een kwartiertje te pauzeren, om een nieuwe TSR te triggeren. Misschien is je opbrengst wat kleiner omdat de kolf er simpelweg lang niet zoveel uit kan halen als je dochter. Ik heb een dubbelzijdige kolf, maar kolf dus in de praktijk enkelzijdig. Ik heb de PISA, ben er erg blij mee. Hij is wel aan de prijs (300 euro).