Hoi ladies Ik wil graag borstvoeding gaan geven als mijn dochter geboren is, maar ik ben een beetje bezorgd hoe ik het moet aanpakken wanneer we een feestje oid hebben. Ik heb bijvoorbeeld in Augustus 2 bruiloften waarvan we bij 1 daggasten zijn (beste vrienden) ik zie het echt totaal niet zitten om dan de gehele dag in de weer te zijn met kolf e.d. Ik ontkom daar zeker niet aan ben ik bang? Ze zou dan zo'n 3 Maandjes oud zijn. Zo ook de andere bruiloft waar we avond gasten zijn (en ik het best leuk vind om tegen die tijd weer eens een drankje te drinken!) en het vrijgezellenfeest van m'n beste vriendin (dan zou m'n dochter 2 maandjes pas zijn) wat ook een hele dag duurt! Is dit op een andere manier op te lossen? Ik ben echt een leek op dit gebied mijn oudste dochter heeft helaas alleen sondevoeding gehad. Hoor graag hoe anderen dit doen/gedaan hebben! Alvast bedankt!
T kolven kom je denk niet onderuit. Zeker niet als je je borstvoeding een beetje oppeil wilt houden. En als je bv op gang is...wil je echt wel kolven....ivm volle (lekkende in mijn geval) borsten
Kolven of live-borstvoeding geven. Dat zijn de keuzes die je hebt. Mijn ervaring is dat er altijd wel iets te regelen is. Andere situaties, maar als ik voor mijn werk extern moet zijn, neem ik vooraf altijd even contact op met de locatie waar ik moet zijn. Dan geef ik mijn kolftijden aan, en vraag ik of ze een ruimte willen reserveren + een koelkastje. Dat is nog nooit een probleem geweest. Voor mezelf is het ook fijner, als ik vooraf al geregeld heb dat het kan. Dan hoef ik vaak alleen nog maar bij de receptie aan te geven dat ik zou gaan kolven, en is iedereen op de hoogte. Het valt wel mee hoor. Op een werkdag van 9 uur, ben ik 2x een half uurtje weg voor het kolven.
Borstvoeding en alcohol kan overigens wel samen, als je maar lang genoeg wacht met voeden na het drinken van een glas. Meer informatie over hoeveel en hoelang wachten staat op: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Alcohol - Carnaval?<br />Alcohol en borstvoeding veilig combineren kn, want alcohol wordt gewoon afgebroken (Zelf heb ik er geen ervaring mee.)
Bedankt voor jullie reacties, was er idd al een beetje bang voor Dat is denk ik het enige wat me een beetje tegen staat van de borstvoeding, dat je niet een dagje 'vrij' kunt nemen...
Dat klopt, helaas kom je daar niet onderuit. Ik ben blij met het geven van borstvoeding, maar vind het plannen toch ook wel eens lastig. Zelfs al levert het eigenlijk nooit een probleem op, je moet er wel rekening mee houden. Ik hoop over een paar maanden (dan is mijn zoontje rond 1 jaar) nog maar 2x per dag te voeden. 1x 's ochtends en 1x 's avonds. Dan hoef ik er overdag geen rekening meer mee te houden. Dat lijkt me echt wel weer prettig. Maar toch, het plannen weegt niet op tegen de positieve ervaring van borstvoeding geven Gelukkig maar
Het valt best mee hoor Ik heb op de meeste vreemde plekken gekolfd ( toppunt was in een kelder tussen de biervaten op de Amsterdamse Wallen). Je kunt echt overal kolven. Ik weiger op een toilet te zitten, maar verder zo'n beetje overal. Had ook een handkolf dus geen stroom nodig. Paar koelelementen in mijn kolftas en tada!!
Toen wij trouwden, hadden 2 daggasten een baby van nog geen 2 maanden. Beiden hadden de babys gewoon meegenomen. Ligt natuurlijk ook aan de baby, deze 2 waren beiden goede slapers en we hadden alles op 1 locatie (in verschillende ruimtes) waar we ook vantevoren hadden gevraagd of ze een terugtrekruimte voor hun hadden, en daar was gelukkig een kleine ruimte voor beschikbaar. Het ligt dus ook aan de faciliteiten op de locatie(s).
Hi, Ik was ceremoniemeester toen mn jongste 8 weken was. Heb hem en een oppasje meegenomen naar de bruiloft en 'live' gevoed daar. Voor de vrijgezellen heb ik vooruit gekolft en een kolf meegenomen. Echt zin om te zuipen had ik sowieso niet, veel te moe hahaha. Maak je niet te druk, er valt altijd wat te regelen. En een x kv geven is beter dan helemaal geen bv geven toch?
Ik heb me nooit beperkt gevoeld qua feesten of uitgaan. Baby zat gewoon in draagdoek en ging altijd mee.
Augh ja ik dacht ook wel eens 2 uurtjes later te kunnen kolven wauw wauw dat geb ik geweten wist niet hoe gauw ik naar de kolf moest komen klapte zowat zo hard waren ze probleem kolven gaat dan ook niet zo makkelijk Nou keren daarop gewoon op tijd even op de wc afkolven 10 minuutjes en je bent weer klaar no problem Mijn ervaring is dat er pp dat soort gelegenheden heus wel wat op te vinden is qua geschikte ruimte Bruiloft van MN vriendin was ik avond gast kleine was 8 weken heb hem gewoon meegenomen kinderwagen mee hij kon gewoon slapen als hij dat wilde ging prima