Goedemiddag, ik heb een aantal vragen. Ik werk 3 dagen van 8 tot 5 en doe dan kolvevn. Nu merk ik dat ik opeens minder productie heb. Eerst kolfde ik in 3 keer 400 cc nu met moeite nog maar 300 cc. Ik vraag me af of dit wel voldoende is. Mijn zoontje is 4maanden en weegt bijna 6 kilo. Hoe zou ik mijn productie eventueel kunnen verhogen ? Ik heb al borstvoedingsthee besteld dus dat ga ik in ieder geval proberen. Graag reactie. Groetjes sabrina
Hoi, Heb je minder voedingen over de hele dag dan voorheen? Is je kindje gaan doorslapen bijvoorbeeld? Dan kan dit een dip geven in je productie. Om je productie een boost te geven kun je op momenten dat je je kindje aanlegt beide borsten per voeding aanbieden en dit ook een keer extra wisselen tijdens een voeding (dus van links naar rechts en nog eens naar links) (= wisselboeken) Zo verhoog je productie tijdens het voeden. Ook kun je je kindje een keer vaker aanleggen tussendoor. Wanneer het enkel om de voedingen op het werk gaat: check ook altijd je kolf: mogelijk is een slangetje poreus of sluit iets niet goed meer aan. Heb je een elektrische kolf, dan kan deze bij een lactatiekundige of thuiszorgwinkel vaak worden doorgemeten: dan weet je in ieder geval of het daar aan ligt of niet. Borstvoedingsthee is een goed idee! Probeer een kopje al voor het kolven te nemen en dan tijdens het kolven nog eens. Ook kun je kolven en masseren afwisselen: kort masseren, evt. warmte toepassen: dan kolven 7 min (tegelijk of per kant) dan weer kort masseren, en 5 min. kolven (beide borsten weer) en nog eens masseren en kolven (3-5 min) evt. met de hand nog laatste druppels nakolven (veel vrouwen halen daarmee toch ook nog echt melk uit hun borsten, daar kan veel winst zitten) Probeer ook echt te letten dat je schouders ontspannen zijn. Veel succes!