Dikke baby door bv

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door 2de leg, 25 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Hallo,

Misschien een rare vraag.
    Maar kan de baby dikker zijn doordat ik veel snoep?
    Ik geef volledig bv.

Ik probeer op te letten wat ik eet, maat merk dat ik erg veel trek heb in suiker.
    Ook ben ik afgelopen week een kilo aangekomen, dat is toch niet de bedoeling.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Je baby wordt niet dik omdat jij veel snoep, koek, cake, chocolade of chips eet. Los daarvan is het handig om je gewicht in de gaten te houden, (wat je kennelijk doet, anders wist je niet dat je nu een kilo aan bent gekomen) Het vervelende van een vrouwenlichaam is dat gewicht nogal kan fluctueren. Geef je volledig borstvoeding? Dan heb je extra behoefte aan calorieën (die je overigens ook weer gebruikt) Ga goed bij jezelf na: is het trek of lekkere trek? Wanneer je minder energie hebt neigt je lichaam inderdaad naar suikers. Juist dan is het verstandig om goed te eten: suikers waar je lichaam energie uit kan halen in plaats van suikers die heel snel werken ( en waar je brein meer van wil)
    Kortom: houd het in de smiezen zoals je doet, blijf lekker borstvoeding geven en neem extra calorieën in de vorm van een stuk kaas, boterham, komkommer, fruit. (we gaan wat dat betreft het goede seizoen in!) Zet ook eens een bakje snoeptomaatjes op tafel: je zult zien: tegen de avond zijn ze verdwenen.
    Verder mag je heus wel koek, chips, chocola, wat je dan ook lekker vindt. Gewoon met mate, dat dan weer wel ;)

Geniet!

3. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    bedankt voor je reactie.
    Ik ben deze week weer begonnen met opletten wat ik eet.
    En die kilo is er alweer af.

Gelukkig gaan we inderdaad het fruit seizoen tegemoet!!

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    gewoon opletten inderdaad. Wist je dat moeders die bv geven met name de tweede helft van het eerste jaar van hun kindje afvallen?

Een kilo meer gedurende een week is niet erg: wanneer het toeneemt en blijvend is, dan actie!

Groetjes!

5. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Dat wist ik dus niet.
    Wel een goede reden weer om langer dan 6 maanden te voeden.

Deel Deze Pagina