Kolf staat op knappen, nieuwe kolf?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door lizab, 11 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hallo allemaal,

Graag jullie advies. mijn Kolf (Avent isis IQ Uno) staat volgens mij op het punt om het te begeven. tenminste, hij valt tijdens het kolven steeds uit, en af en toe piept en kraakt hij ook.

Nu moet ik dus opzoek naar een nieuwe. Ik ben erachter gekomen dat ik eigenlijk altijd 2 borsten kolf, dus ik denk dat een dubbelzijdige kolf beter past. Dan ben ik ook wat sneller klaar (nu ben ik tussen de 45 min/1 uur bezig om mijn borsten goed leeg te krijgen)
    En kun je met een dubbelzijdige kolf evt. ook wel maar 1 borst kolven?

Alleen.. Ik heb er echt de ballen verstand van. Moet ik nu gaan huren of kopen? mijn voorkeur gaat uit naar huren. Ik wil nog een tijdje doorgaan met de BV, het loopt net zo lekker, maar kan huren dan wel uit? Of is kopen toch makkelijker?

En welke kolf kunnen jullie adviseren? Ik ben niet zo tevreden over de motor van avent, en heb hier vaker mensen over gehoord. echter ben ik wel blij met de avent bakjes die ik onder mijn kolf kan draaien.

Lang verhaal, maar graag jullie advies.

2. Bri

Bri Niet meer actief

Wat het beste is, weet ik niet. Hangt ervan af hoe vaak je kolft en hoe lang je dat nog denkt te gaan doen.

Een dubbelzijdige kolf kan ook enkelzijdig gebruikt worden.

Ik heb zelf goede ervaring met de medela pump in style (dubbelzijdig, vrij stil, 2-fasen; kolven duurde bij mij ongeveer 20 minuten) - is alleen wel een duur apparaat (iets van 300 euro, geloof ik). Als je de avent bakjes wilt gebruiken moet je overgieten; op de medelaflesjes passen kleine difrax-speentjes.
    Een huurapparaat lijkt me niet zo fijn om mee te nemen; die apparaten zijn zo groot/zwaar! Wel de allerbeste kolven die er zijn.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Heb je al contact gehad met de klantenservicen van Avent? Misschien valt er nog wel iets op te knappen aan je kolf.

Voor dubbelzijdig kolven vind ik zelf de Ameda Lactaline of de Medela Pump in Style erg prettig.

Maar je kunt ook eens kijken hoe goed je met de hand kolft, gewoon in een kom of fles. Dan heb je helemaal geen apparaat meer nodig.

4. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik heb alleen ervaring met mijn kolf, maar ben daar enorm blij mee. Ik heb de Medela Pump in Style Advanced (PISA). Daarmee kan je ook rustig 1 borst kolven. Ik kolf dubbelzijdig, maar mijn tsr, stroom en hoeveelheid zijn links wat minder dan rechts. Rechts kolf ik altijd meer dan een fles, dus ik stop als die vol is, dan wacht ik tot links niets meer geeft, en kolf ik rechts verder leeg. Ik vind dat heel eenvoudig gaan. Hij is niet handsfree, dus met dubbelzijdig zit je wel met je handen vol ;)

Ik vermoed dat hoe snel je kolft zowel met je borsten als met je kolf te maken heeft, maar ik ben echt niet langer dan 10 minuutjes bezig. Ik weet van ZP dat Boni001 de PISA na een andere kolf heeft gebruikt, misschien dat die je ook wat meer kan vertellen. De PISA is namelijk wel een beetje een investering (300 euro). Ik heb hem nu al bijna een jaar en merk niks van slijtage op de machine zelf (de materialen wel, maar dat is logisch, en die zijn vervangbaar).

5. mamavanDdjim

mamavanDdjim Actief lid

21 nov 2009
    363
    0
    0
    borne
    ik heb ook en pump in style:) iedeaal alleen heb ik op mp gehaald voor 50 euro :D en helemaal perfect was nog geen 5 maanden gebruikt echt een mazzeltje. ik ben altijd met 5 minuten klaar lekker snel

6. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ik heb de medela Freestyle.
    Dubbelzijdig, 2 fasen, superklein en licht. Werkt op een accu die je niet vaak hoeft op te laden en past in je handtas.
    Ik heb er een jaar fulltime mee gekolfd en hij doet het nog prima.
    volgens mij is ie een beetje het zelfde als de PISA alleen dan kleiner en met accu,maar in de pisa kunnen ook batterijen.

Deel Deze Pagina