Ik ben pas bij het consultatiebureau geweest en mijn zoontje mag nu pap hebben. De cb-arts zij dat ik dan opvolgmelk met rijstebloem mocht geven. (BV mengt niet met rijstebloem) Maar omdat ik volledig BV geef, zei de arts dat ik ook Biobin pap kan geven. Biobin mengt wel goed met borstvoeding. Heeft iemand hier ervaring mee? En wat is het precies, is het ook een soort van rijstebloem?
Biobim heb je in diverse varianten kijk hier maar: Zoekresultaten voor Het is te koop in de natuurvoedingswinkel of bijvoorbeeld ook bij de Plus. Waarvoor wil je eigenlijk pap geven? Voor de calorieen voegt het niet veel toe. Veel moeders kiezen ervoor om 's ochtends lekker bv te geven. Ik vond het een enorm gedoe, speciaal kolven daarvoor. Wat ik wel deed is wat biobim (babymueslie vanaf 8 maanden variant) door de fruithap.
Ik heb ook biobim geprobeerd, maar helaas bond deze niet met mijn melk... Biobim is idd een soort rijstebloem. Misschien dat het wel bindt met jou melk?
Het CB wil dat ik pap geef met een lepeltje. Ik mag het dus niet in de fles geven. Dit is omdat baby's dan leren om te happen van een lepeltje. Vind het ook wel een gedoe hoor, eerst kolven enzo, maar ik zal het eens proberen, als het niks wordt geef ik geen pap meer.
Echt nodig is het niet hoor! Heb het hier toevallig laatst gekocht. Geprobeerd van een bordje maar mevrouw vindt het niet lekker. Wilde proberen door de fles te doen voor 't slapen gaan omdat ze bij mij dan amper drinkt en s nachts nog vaak komt. Maar meer dan een theelepel krijg ik er niet doorheen, anders drinkt ze het niet op. Dus schiet niet op. Verder voegt het weinig toe hoor. Leren eten van een lepel leren ze vanzelf wel.
Wat hebben sommige CB's toch met lepeltjes. Pap is idd niet nodig en alleen maar meer werk. Ik zou lekker gewoon zelf blijven voeden ipv pap geven.
Ik heb nooit pap gegeven, ik vond het veel te veel werk, eerst kolven, dan pap maken. Hier kregen ze gewoon groente. Niet van een lepeltje, gewoon stukken die ze pakten en zelf opaten. En fruit een aantal weken later op dezelfde manier. Pap vond ik niet nodig voor de granen, met 7 maanden kregen ze gewoon brood. Van een lepeltje eten konden ze allang: hadden ze vanaf de geboorte al geoefend met hun vitamine K en vitamine D.
haha, dirksmama, die ga ik onthouden voor als ik naar het cb moet, die hebben hier ook altijd wat. als je met brood gaat beginnen, dat is dan toch hetzelfde als pap, en wanneer mag dat eigenlijk?
Inderdaad de vitamine K en D gaat ook altijd van een lepeltje, ging gelijk na de geboorte al goed. En zijn fruithap vind hij ook heerlijk van een lepeltje, Ik denk dat ik hem lekker laat drinken van de borst, veel sneller. Al dat gedoe met die pap.