Weet er iemand welke kinderbijslagfonds het bedrijf Ikea heeft? Ik heb dit nodig om mijn geboortepremie aan te vragen en omdat mijn vriend hier werkt, en hij kan daar niemand bereiken oftewel weten ze het niet.
Om kraamgeld aan te vragen moet je toch formulieren invullen voor het te krijgen. Maar dat moeten documenten zijn van een speciaal kinderbijslagfonds vanwaar de man werkt. Of hoe hebben jullie dat gekregen?
Dat gaat toch via je zorgverzekering? Ik heb helemaal niets hoeven te regelen. Of bij te betalen qua kraamzorg.
Ik neem aan dat je in België woont Lijkt me absurd dat een groot bedrijf als ikea niet weet welk kinderbijslagfonds ze gebruiken. Zij moeten je overigens de formulieren afleveren om bij dat fonds de kinderbijslag en de geboortepremie aan te vragen. Je vriend moet dus even wat haar op zijn tanden kweken.
Dan zou ik dat eerst eens navragen bij het interimkantoor... zij betalen per slot van rekening zijn salaris. Even voor jouw informatie: dit is een forum waar voornamelijk Nederlandse mensen schrijven, in Nederland kennen we geen geboortepremie. Alleen maar per kwartaal kinderbijslag.
Beginnen bij de interim, en zien wat zij zeggen? Ik gok bij de interim, aangezien hij met hén een contract heeft, niet met ikea.
Start people: papieren gewoon bij start people zelf binnendoen, zij regelen het. Adecco: idem Randstad: easypay Group ... Ik vind echt wel vrij simpel bij elk interimbureau wat je moet doen op de website en via Google. En anders moet je gewoon even naar het interimbureau bellen he! De formulieren die je moet invullen zijn voor iedereen hetzelfde, die kan je makkelijk online vinden, het gaat er gewoon om dat je weet naar welk kinderbijslagfonds je ze moet sturen .
Ik vind het toch ook niet praktisch hoor...op de papieren die ik heb gekregen staat onderaan bijvoorbeeld wel een adres van de maatschappelijke zetel. (Is van Acerta bij ons), maar als ik op internet zoek op 'kinderbijslagfonds acerta' vind ik een ander adres naar waar ik het zou moeten opsturen. Waarom maken ze alles toch zo ingewikkeld...zucht. Maar goed...Ik heb ze een mailtje gestuurd. 't Is te hopen dat ze het zelf weten, haha!