ben ik nog een keer. ik ben na het wegen vandemiddag weer onzeker geworden.doordat er door iedereen gezegd word dat fynn echt teweinig aan komt etc. is er iets van een test die de kwaliteit vetten voedings stoffen kan testen in bv?
Volgens mij niet. Maar wie zegt nou dat fynn te weinig aankomt dan? Toch niet je schoonfamilie he? Een gemiddelde van 150-200 gram per week is normaal, geloof ik, maar meld je eens aan op www.borstvoeding.com en vul daar de groeicurve eens in, dan kun je precies zien of fynn wel of niet te weinig groeit, Enneh.... ook als ie te weinig zou groeien, maar gewoon tevreden is, zou ik zelf zoiets hebben: hij trekt zijn eigen plan wel. Die curves zijn uiteindelijk ook maar gemiddelden en niet elk kindje past in de gemiddelden. Het is meer een indicatie: als je kindje niet tevreden zou zijn na het voeden en het groeit ook nog eens te weinig, dan zou je eens moeten kijken naar je voeding, maar als je kleintje tevreden is, (en als ik me zijn foto herinner die je hier laatst had gepost), dan doet ie het geweldig!
Ff snel want mijn meisje heeft me eigenlijk nodig (clusteren 's avonds) Je melk is altijd van goede kwaliteit ! Alleen als je heel erg ondervoed bent zou je je daar zorgen over kunnen maken. Nu ken ik jou natuurlijk niet maar dat lijkt mij niet het geval. Ook je voeding heeft weinig invloed op je melk. Alleen het soort vet kun je beinvloeden in je melk, dus NIET de hoeveelheid. Als je veel verzadigde (slechte) vetten eet komen die veel in je melk eet je veel onverzadigde vetten (gezonde) komen die veel in je melk. Tevens is het zo dat als je veel vitamine C binnen krijgt dat ook veel in je melk komt. Verder heb je geen invloed op de kwaliteit van je melk. Je lichaam neemt gewoon wat het nodig heeft om goede melk te maken. Het lijkt me idd verstandig om de groeicurve op bv.com in te vullen. Of kun je anders hier de gewichten plaatsen ? En hoe doet je kindje het verder ? Is Fynn tevreden ? Goede plas en poepluiers ? Helder en allert ? Hoe gaan de voedingen ? Hoor/zie je Fynn duidelijk slikken en klokken ? Hoe veel voedingen geef je nog ?
viewtopic.php?f=85&t=151497 hier staat de curve.fynn is tevreden hij huilt bijna niet.hij jengelt alleen als hij moe is hij slaapt echt als een baby max 1,5 uur wakker en dan weer lekker tukken. poepen doet hij niet veel 1 keer per 3s4 dagen maardan gelijk een enorme luieren.plas is iedere verschoning.hij is naar mijn inzien echt helder hij brabbeld tegen iedereen zelf de hond hij volgt je ook de hele kamer door en lacht de heledag door wel.de voedingen gaan goed niet echt heel lang maar hij wil dan zelf niet meer drinken.je hoort/ziet fynn goed slikken .ik zit nu tussen de 6 en 8 voedingen per dag meer vraag hij zelf niet.
Ik zie niet iets om me zorgen over te maken hoor Blusvrouw. Idd de curve buigt wat af maar daar hoef je je geen zorgen over te maken. Wat jij beschrijft is een kindje die het prima doet !
En als je je wel zorgen blijft maken zou je ook kunnen overwegen of je misschien en voeding extra in kan lassen? Op de dagen dat je nu op 6 voedingen uitkomt?