Jesse gaat morgen voor het eerst naar het kdv. Heb de voedingen ingevroren in de vriezer liggen en merk zelf dat er nog wel eens een zakje lek wordt tijdens het ontdooien. Kan ik de voedingen ontdooien in de difrax S fles?! En dan zo mee geven aan het KDV?! Het lijkt mij wel handig omdat ze daar dan niet hoeven te klooien met de voedingen en alleen even hoeven te verwarmen. Dan ben ik zo goed als verzekerd van dat Jesse voldoende voeding heeft. (geef ik nog 1 zakje bevroren extra mee voor het geval dat meneer tussendoor nog honger krijgt) Maar in de gebruiksaanwijzing van de fles staat dat voedingen er noet in bewaard mogen worden... Dus wat te doen?!
Ik zou zo'n voeding niet weken in de vriezer leggen in een Difrax fles, maar voor een dag kan het best lijkt me, het wordt dezelfde dag nog opgemaakt toch? Ik had laatst een Avent tuitbeker gekocht, staat er in de gebruiksaanwijzing dat je er geen diksap in mag doen. Alleen melk of water. Kortom, soms snap ik die gebruikaanwijzingen niet zo... Misschien kun je vragen of ze bij het kdv een voeding standaard voor je in de vriezer willen leggen. Kunnen ze die in de flessenwarmer ontdooien in geval van nood. Die kan dan gewoon bevroren blijven als ze het niet nodig hebben. Beetje zonde om standaard een extra voeding te ontdooien puur 'voor de zekerheid', want als die niet binnen 24 uur gebruikt wordt moet je hem weggooien. (of bedoelde je dit ook zo?) Vers gekolfde melk, dus niet ingevroren geweest, blijft vijf dagen goed als de koelkast voldoende koud staat. Ik geef op dinsdag voor de zekerheid een verse voeding mee die dan alleen gebruikt wordt in geval van nood. Staat hij er donderdag nog dan houdt ik er rekening mee dat ze die dan op vrijdag opmaken.
Ja ik ben het nu aan het ontdooien in de flesjes (heb er vier staan en dat is max aantal voedingen die hij op het kdv krijgt) kon een bevroren voeding mee geven die hun ook in de vriezer leggen hij gaat nl maar 1 dag in de week heen. Dus die voeding hoeft alleen in de koeltas gedurende 5 min heen en 5 min terug... de rest ligt t in de vriezer...
Ik zou het gewoon al in de fles doen, zodat ze het alleen nog maar hoeven op te warmen. Heb jaren op een babygroep gewerkt, en dit was eigenlijk altijd de manier waarop de meeste moeders dat deden.
Ok dan is mijn idee dus zo gek nog niet... raakte een beetje aan het twijfelen toen ik de gebruikshandleiding van de fles las (moet ik eigenlijk ook niet doen) en daarin stond dat er niet lange tijd voeding in mocht...
Je mag geen aangemaakte voeding, dus kunstvoeding lang in een fles bewaren. Moedermelk is anders. Overigens, het is handiger om meerdere kleinere flessen met moedermelk mee te geven naar een kdv, dan is het gemakkelijker om je kind gewoon op verzoek te oeden.
Ik bewaarde de melk in ijsblokzakjes in de vriezer. Deed de blokjes dan in bewaarbekers (had nl. maar 1 fles) en ontdooide het in de koelkast. 's Morgens was het wel aardig ontdooid en verdeelde ik het over 3 voedingen. Maar idd je mag kv niet klaarmaken van tevoren en in de fles bewaren.