@Vlinderbloem: mischien kun je eens proberen om met de hand te kolven ? Dus zonder kolf ? Op bv.com staat er een uitgebreide uitleg over, ik dacht zelf ook nog eens met een filmpje. Mij lukt het met wat oefening heel goed.
mijn electrische kolf maakt inderdaad wel wat geluid... hahaha... nou ik krijg er nog steeds niets uit ondanks het nu goed zittende witte dingetje. electrisch weer 20 cc uit 2 borsten. Maaarrrrrr gister de huisarts gebeld en ik kan vanmiddag die neusspray ophalen bij de apotheek. Ben benieuwd
ik lees even mee want ik heb rechts geen toeschiet reflex en links juist heel goed ( echt appart weer) als die neusspray werkt ga ik ook ff me ha bellen, of kan dat ook via de arts van het cb? want daar moet ik zo heen.
Syntocinon kun je alleen krijgen van de ha niet van cbarts. Maar als je links wel een tsr krijgt kun je toch links beginnen en daarna rechts kolven ?
ik krijg er met de handkolf niks uit nog geen druppel terwijl dit bij me dochter wel lukte met de zelfde kolf. avent isis. nu dus een electrice gehaald van medela en begon met 60cc en zit nu op 120cc uit bijde borsten. als ik lnks kolf loop ik rechts leeg en andersom. ik kolf nu in het begin heel veel om en om en als het eenmaal goed stroomt kolf ik ze om de beurt leeg
Wat een handig topic. Ik ben ook van plan om te gaan kolven omdat ik zo'n grote productie heb! Momenteel slaapt mijn zoontje van 10 weken langer dan dat mijn borsten het volhouden. Na 4 uur krijg ik last van stuwing en ik houdt het max. 5 uur vol, dan doen mijn borsten zo'n pijn en loopt het eruit! Hij slaapt nu 's nachts wat meer door (max. 5,5 uur) maar dan moet ik hem dus wakker maken omdat mijn borsten op knappen staan! En dat drinkt voor hem ook niet fijn; zo'n harde borst! Nu twijfel ik over de handkolf van Medela of Philips Avent. In het ziekenhuis had ik de dubbele elektrische van Medela en zelfs op stand 1 deed me dat zo'n zeer! Mijn tepel werd helemaal uitgerekt en verbreed en schuurde langs de rand van het trechterbuisje zeg maar. Hij is nog net niet afgescheurd, heb er wel een lelijk litteken aan over gehouden... Is de buis van de Avent breder dan van Medela, weet iemand dat? Ben er best huiverig voor, maar wil ook niet steeds m'n kindje wakker maken nu hij eindelijk beter slaapt! Oh ja; ik kolf ook weleens wat met de hand af om de spanning eraf te halen, maar dat is dan niet meer dan 15cc ofzo, dat komt heel snel, daarna houdt het op. Als ik dan mijn zoontje aanleg, kan hij nog zo een kwartier doordrinken.
Van medela heb je verschillende maten borstschilden, dus daar zou je eens naar kunnen kijken. En de elctrische thuiskolven zijn een stuk minder krachtig dan die uit het ziekenhuis. ik heb zelf een Medela swing met een hard borstschild (krijg morgen een zachtborstschild binnen), die is erg fijn en een Avent handkolf waar ik ook goed mee kan kolven. Alleen vond ik het op een gegeven moment vervelend worden omdat ik last kreeg van mijn hand... De medela swing kun je heel goed zelf instellen qua zuigkracht en met een handkolf is dat nog makkelijker, omdat je dan zelf de ziugkracht bepaald. Overigens moet je niet teveel kolven want dan heb je kans op nog meer productie, en dat moet je nou net niet hebben...
Dankje Bluesky! Heeft Avent ook grotere borstschilden? En is dan ook het buisje dat aan het schild zit breder, want daar gaat het om. Een groter borstschild hoeft in principe niet, maar mijn tepel bleef vastzitten in het buisje en ging schuren, autch! Maar misschien heb je daar wel geen last van met een handkolf, ik vond dat ritme voor de toeschietreflex niet prettig van de Medela elektr. kolf!
nou om weer even ontopic te gaan... Ik heb vanmiddag de neusspray geprobeerd. Ik had verwacht dat ik ineens wel veel eruit zou halen maar dat viel tegen. Maar goed van 20cc uit 2 borsten ben ik wel naar 60 cc uit 2 borsten gegaan. Dus ik denk dat ik nu gewoon bezig moet blijven om er aan te wennen en er steeds meer uit te krijgen (hoop ik althans). Ohh en dit was wel met de electrische kolf... zal over een paar dagen de handkolf gaan proberen maar alles op zijn tijd. Dus ik heb er niet gelijk 200 cc uitgehaald maar wel aanzienelijk meer als zonder spray... ik blijf jullie op de hoogte houden. Cilla24... je hoeft niet op consult bij je ha hiervoor hoor. telefoontje naar assistente was bij mij voldoende.
Kan me voorstellen dat je een beetje teleurgesteld was Iris... Maar kreeg je wel een toeschietreflex dan? Want daar is de spray voor, niet zo zeer om extra cc's te krijgen, maar om het tsr te laten komen als deze niet komt met kolven... wat natuurlijk als automatisch gevolg heeft dat je mee cc's hebt. Bij mij was het op een gegeven moment dat ik er ook maar iets van 40 cc uit kon persen omdat er geen tsr kwam, dat was de 4 mnd-dip. Met die spray kwam er dan na paar minuten een tsr en als die er eenmaal was dan stroomde er zo nog 200 cc bij... ik kolfde gemiddeld tussen de 250 en 350 cc per keer.
wow... dat is veel.... Ik twijfel of ik wel een echt goed tsr heb.... Er gebeurt in ieder geval meer dan zonder spray dus ik denk wel dat ik een tsr heb. Nu met tsr dus maar oefenen op kolven...