Hoi, Mijn dochter heeft de laatste 2 nachten doorgeslapen! Voordien sliep ze max 5u aan één stuk. Nu heeft ze geslapen van 20u tot 5u. Ik heb gisteren wel gekolfd voor ik ging slapen, om 22u. Er zijn nu dus plots 2 nachtvoedingen weggevallen. Hierdoor heb ik schrik dat mijn productie zal verminderen... (ze is namelijk nog maar 4 maanden) Hebben jullie hier ervaring mee?
Ik heb een productiedip gehad nadat ze begon door te slapen... Doordat ze een paar weken 's nachts niet meer dronk kwam ook mijn menstruatie weer op gang, en dat heeft de productiedip nog erger gemaakt. Erg stresserend dus dat zou ik proberen te vermijden. Ik zou omstreeks middernacht ofwel een droomvoeding geven ofwel goed kolven... Aan de andere kant: als ze overdag haar 'dagelijks aanbevolen hoeveelheid' binnenkrijgt en inhaalt wat ze 's nachts gemist heeft, zou de productie goed moeten blijven, niet? Hier is het doorslapen sinds 2weken alweer gedaan en vraagt ze terug nachtvoedingen. Spijtig voor mijn nachtrust maar wel duidelijk beter voor de productie.
Onze dochter sliep met 3 maanden klokje rond. Ik heb wel gekolfd in de avond toen. Ik had al een flinke productiedip gehad rond 2 maanden en was daar erg bang voor. Het viel gelukkig erg mee, alleen mijn borsten moesten wel wennen. Rond 4 maanden ben ik een droomvoeding gaan geven maar dan sliep ze nog zonder voeding zo'n 9 uur achter elkaar. Ze dronk overdag om de 3 uur en groeide erg hard.