Hoi meiden, Ik geef dus alweer 3 weekjes borstvoeding , maar ik wil graag kolven om te kijken hoeveel ik heb en omdat ik in de toekomst ook weer ga werken.. nu heb ik een handkolf van Avent Isis op MP gekocht maar ik krijg er nog steeds niet meer als 50 cc uit. Nu hoorde ik van het CB dat je er met de handkolf minder uitkrijgt als met een electrische. Is dat zo? Hoe zijn jullie ervaringen met de handkolf. En als ik een electrische kolf wil aanschraffen welke zouden jullie mij dan aanraden? Groetjes Ruby
Ik heb er 2 De mini elektric van medela(bevalt prima,maar maakt veel lawaai) En ik heb de swing van medela(echt een aanrader!)
hoi, ik heb de electrische en handkolf van avent en krijg bij beiden hetzelfde uit. je moet alleen even oefenen. ik heb wel zo'n silliconen inleg vooraan (weet niet of die standaard erbij zit) deze masseerd een beetje de borst. ik heb 2 maanden lang 100% gekolfd met de hand voor elke voeding dus en was zeer tevreden over de snelheid kost je zo'n 8-10 min. hoop dat het je allemaal gaat lukken!
ik heb ook de swing en bevalt prima hoor! Denk dat je toch even moet oefenen met kolven, in het begin kreeg ik er ook niet zoveel uit, en sochtends kolf je ook het meest trouwens. Succes!
Dus het ligt eigenlijk niet zozeer aan die handkolf , misschien moet ik ook maar wat meer oefenen of misschien is mijn productie nog niet goed op gang.. ik leg mijn zoontje zo vaak mogelijk aan maar na drie kwartier aanleggen brult hij nog van de honger dat ik maar met ellende een klein beetje flesvoeding nageef. Ik wil absoluut niet opgeven ook omdat mijn oudste erge vorm van astma en eczeem heeft en dat bij de jongste wil voorkomen S'morgens kolven dat is wel een goed idee, ik merk ook dat ik smorgens meer melk heb .. hoop dat er dan wel meer uit komt Ik heb zo'n spijt joh ik heb ooit is een Medela electrische kolf geloof dat het de swing was gekregen van een bekende en naderhand kado gegeven aan een vriendin die toen zwanger was.. Terughalen kan niet meer zij heeft hem ook al doorgeschroven heel stom van me eigenlijk had er niet bij stilgestaan dat ik ooit nog is een kind zal nemen. Die swing heb ik wel veel goede verhalen over gehoord... misschien schraf ik hem wel aan.. is tie erg duur? De mini electric zag ik ook op MP staan voor 35 euro maar als het zo'n herriemaker is dan kijk ik liever voor een wat stillere versie
Zo dat is snel zeg!! En dat alleen al met die handkolf? Als het tegen die tijd bij mij ook zo snel gaat ben ik heel blij
ja langer dan 10 minuten moet je het ook niet doen, moet meer dan zat zijn omdat je continue pompt en een kindje drinkt niet altijd 10 min constant. ik kolfde in het begin wel 7 x per dag zo'n 150ml later ben ik overgegaan naar 5 x en toen 4 keer maar dan wel 200ml. nu ben ik afgebouwd naar 3 keer per dag omdat ik het wel leuk geweest vind en over 3 weken moet werken. je voelt straks zelf wel aan hoelang je nodig hebt, maar je moet het wel dagelijks doen denk ik. als het teveel word kan je een voorraad opslaan in de vriezer ook altijd handig. heb de mijne helemaal vol liggen. gaat goed komen
Ja idd en langer lijkt me ook niet prettig anders gaan je borsten misschien ook pijn doen.. zuigt natuurlijk vacuum Voorraadje is handig ja.. ook als ik een keertje een paar uurtjes weg wil dan kan papa of oma mijn melk geven Krijg er gewoon zin in als ik het zo lees! Ik ga volop oefenen haha!
oja nog een tip, veel water drinken en je goed voelen. hmmm hoor ik je zeggen, ja als je je rot voelt komt er minder uit, dus heerlijk ontspannen en nadenken waar het allemaal goed voor is succes
Rups: ik kan je aanraden om te investeren in het langs laten komen van een lactatiekundige. Waarschijnlijk drinkt je zoontje niet effectief genoeg waardoor hij na 45 minuten weer honger heeft. Een LK kan je helpen om hem dus effectiever te laten drinken en dan is kolven voor extra voeding niet nodig.
Daar heb ik ook aan gedacht.. Mijn zoontje hapt wel goed en zuigt met gekrulde lipjes maar hij valt steeds in slaap tijdens het voeden, ik maak hem dan weer wakker en dan zuigt hij 1 seconde en dan valt hij weer in slaap, erg vermoeiend voor mij dus want ik leg hem dan weg en heb dan zo'n gevoel dat hij niet veel binnen heeft gehad. Hij slaapt dan 10 minuten en word weer hongerig wakker. Heb er met het CB over gehad en die zeggen steeds aanleggen zodra hij wakker is. Ik heb gister weer is geprobeerd af te kolven met de handkolf om te kijken hoeveel ik nou eigenlijk heb, maar ik kreeg er paarseblauwe en pijnlijke tepels van dus ben gestopt. Ik had zo'n 20 cc gekolft met veel moeite Ik zal zie het CB informeren voor een lactatiekundige
Wat je wellicht kan helpen is het uitvoeren van borstcompressie. Hierdoor komt de melk gemakkelijker en help je je zoontje dus zodat hij niet zoveel energie nodig heeft om de melk uit de borst te halen. Ik zoek even een filmpje voor je op zodat je het al eens kan proberen...
http://www.borstvoeding.com/kindjeaande ... essie.html over compressie en een filmpje: http://www.drjacknewman.com/video/4%20d ... ions-1.wmv
Hey musje bedankt.. ik ga zo naar meteen naar een verjaardag maar ik ga het vanavond rustig lezen en bekijken En hopen dat het dan een stuk beter gaat.Thanx!