Tot wanneer hebben jullie de Tummy Tub gebruikt?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jucade, 20 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Tot wanneer hebben jullie de tummytub gebruikt?

1. Helemaal niet, wij gebruiken t badje of de douche..

2. Ik heb m gebruikt maar ben niet tevreden over de tummytub..

3. Wij hebben m gebruikt of gebruiken m tot ongeveer 3 maanden..

4. Wij hebben m gebrukt of gebruiken m tot n half jaar..

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik heb gehoord dat t heel lang aan kan.. Alleen Justin die springt heel erg in dat ding en vandaag of morgen gaat ie n x om ben ik bang.. Tot wanneer hebben jullie m gebruikt?

2. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Tsja, ons zoontje is nu 4 maanden en tot nu toe hebben we het ding maar een paar keer gebruikt. Toen hij nog klein was, vond ik het zo onhandig qua vasthouden. En nu hij groter is zit hij er zo opgepropt in en zet hij zich er ook steeds in af.
    Wij zetten hem meestal in zijn badje op een ligsteuntje en dan in de douchebak. Werkt beter.

3. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ryan heeft tot 9 maanden in de Tummy Tub gezeten, daarna ging hij zich overal aan optrekken en was het niet meer te doen. Toen hij 1,5 jaar was, waren we de douche aan het verbouwen en heeft hij er weer ingezeten, dit paste nog goed. Ik heb 'm net van zolder gehaald voor onze kruimel, Ryan wilde erin zitten, maar dat lukt toch echt niet meer. Maar goed, ze kunnen er dus heel lang in. In het fotoalbum op onze site staan er diverse foto's van.

4. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik heb de Tummy tub 1x gebruikt. Dylan vind het badje veel lekkerder.

5. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik gebruik hem nog steeds. Denk dat het ook een beetje afhankelijk is van welke tummy je hebt.
    Ik heb de shantala en hij vindt het heerlijk erin te zitten, maar eigenlijk pas sinds een maand of 5. Daarvoor was de tummy eigenlijk te groot.

6. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Ik heb de tummy tub langer dan een half jaar gebruikt.
    10cm water erin, in kleermakerszit erin (benen iets omhoog) dan hoef je ze niet eens vast te houden.
    En dat ze klem zitten, hoe denk je dat ze in de baarmoeder zitten, daarom vinden de meeste kinderen het wel fijn.
    Ideaal als ze weer een keer onder de poep zitten en je even snel wilt opfrissen, nadeel je kan er niet bij met een washand.

7. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik gebruik hem ook nog steeds. Maar Tymen is een slank mannetje, dat gaat voorlopig nog wel even passen!

8. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Ik gebruik hem sinds een week of twee, en het bevalt echt heel erg goed! Ik dacht dat ze in het begin echt nog een eetje te klein waren, dus heb er pas eentje aangeschaft. Het is een stuk sneller dan in het badje en de kids vinden het ook geweldig! Ik hoop dat ze er nog lang in kunnen/willen!
    Heb de poll dus nog niet in kunnen vullen ;)

Marian

9. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik had er wel een, maar gebruikte hem eigenlijk niet. Tot ik dat op een dag eens ging proberen, het was geweldig! Joey vond het geweldig! Hij heeft er zeker tot 7 (misschien wel 7,5, weet niet meer precies) ingezeten, toen ging hij er steeds in staan, levensgevaarlijk, en ben ik ermee gestopt. Jammer hoor. Joey is nu ruim 9 maanden en ik heb hem nog steeds in het babybadje. Hij ligt natuurlijk niet op zijn rug, hij zet er gewoon in, maar ik vind het makkelijk. Hoef ik niet steeds het grote bad te vullen, en hem in dat zitje te doen waarin hij aangeeft niet lekker te zitten. Hij is zo op een lekkere hoogte voor mij en zo kunnen we samen spelen ;)... maar die tummytub, die mis ik wel hoor!

10. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Mijn zoontje gaat er vanaf het begin in en die is echt dik aan het worden. Vul hem nog maar tot de helft met water en hij is nu 7 kilo. Mn dochter heeft er maar kort in gezeten die vond het niks maar mn zoontje mag er in zolang het past, die vind het heerlijk en ik ook want het scheelt weer water.

11. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Mitchell gaat er vanaf het begin in. Nou, eigenilijk was hij in het begin erg klein en deden we hem in een emmer, haha. Maar hij gaat er nog in en ik wil het nog wel even volhouden. Ik heb nu een " echte" tummytub. Miisschien haal ik er wel een van de Hema als hij groter wordt, want die zijn namelijk veen groter.

12. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    Ik heb ook een tummytub, en gebruik m 1x per week. Ze vindt het pas sinds ze een week of 4 is ook ontspannend (strekken vindt ze lekker) Maar goed eerst is het ontspannend zitten, dan voetjes omhoog, om vervolgens te proberen te tuimelen (indalen :) ? Was ze al met 31 wk namelijk) en nu probeert ze telkens te 'staan' erin :( dus denk niet dat ik m nog lang gebruik.....

13. aafje87

aafje87 Actief lid

11 jan 2007
    223
    0
    0
    ICT Medewerkster
    Voorburg
    Mijn vriendin heeft voor de eerste een echte tummy tub gebruit tot een maand of 5.(daarna paste het niet meer)
    Voor de 2e heeft ze een shantala gebruikt en die zijn een stuk groter! Daar ze tot 9 maanden plezier van gehad. Nu niet meer aangezien ik de shantala heb overgenomen! :)
    Maar als ik die kleine zo bekijk en ook haar hoor over hoeveel ruimte ze opzich nog had zou ze hem met nu bijna 11 maanden voor ff snel nog steeds kunnen gebruiken.

14. moeders

moeders Lid

14 feb 2007
    54
    0
    0
    Grappig, mijn antwoord staat er niet bij. Mijn dochter van drie jaar zit er nog in. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik een extra ruime heb, dus hij is wel groter dan de meeste tummytubs die er zijn. En daarbij is ze niet een van de grootste. Ze vindt het heerlijk. Eerst in de tummy en daarna lekker douchen.
    Mijn dochter van één jaar gaat er ook nog in, maar dan het kleinere model. Zij staat alleen liever dan dat ze zit.

Groet,

moeders

15. marsja

marsja Actief lid

26 mrt 2007
    114
    0
    0
    Toen mijn jongste geboren was vond de oudste (toen 2 jaar) het helemaal geweldig en ging die ook in de tummy (niet zo'n hele grote). En nu met 7 en 9 jaar gaan ze nog graag in het babybadje. Dus ze passen echt nog lang!

Marsja

16. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    wij gebruiken em nogsteeds en denk dat we dat de komende weken ook zeker nog zullen blijven doen.
    hij vind het grote badje veel te groot, krijsen... in de tummytub vind ie het heerlijk
    dus erg jammer van onze dure aankoop, hadden heel mooie badje met standaard etc nieuw gekocht, duur kreng... en de 5e hands van vrienden gekregen tummytub word dus alleen maar gebruikt haha

Deel Deze Pagina