Kolfapparaat aanschaffen voordat de baby er is?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Wil, 2 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wil

Wil Lid

26 jun 2006
    14
    0
    0
    Is het nodig een kolfapparaat al aan te schaffen voordat de baby geboren is, ook als je van plan bent om de eerste tijd gewoon borstvoeding te gaan geven?

Ik kan namelijk misschien een kolfapparaat lenen, maar dit is nu nog niet helemaal zeker.

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ja ik zit er ook over te denken wat ik ga doen.
    Je mag baby geen melk uit fles geven als ze jonger zijn dan 4 weken, dit i.v.m. met mogelijk tepel/speen verwarring.
    Maar als je borsten er gestuwd zijn kan je baby minder goed happen, je zou dan dus even kunnen kolven zodat je borsten wat minder gestuwd zijn en je baby makkelijker kan happen. Maar dat zou je ook met de hand kunnen doen.
    Het is mischien maar net wat je zelf makkelijk vindt.

3. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    uuhm ik heb pas geleden info gevraagd bij een babywinkel hierover en die zei dat ik beter wachten kon met kopen totdat het kindje er is ivm dat je handmatig hebt en electrich zij zei dat je zoveel verschilende soorten hebt dat je beter kunt wacht totdat het kindje er is omdat je dan de situatie in kan schatten bij welke kolf je nodig hebt

4. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik heb er wel 1 gekocht, ook dat het een aanbieding was en in een pakket goedkoper was dan later los te kopen.
    het lijkt me ook fijner om bij stuwing te kunnen kolven en dan is meestal de kraamhulp er nog en ze kan je dan ondersteunen, ook lijkt het mij fijn om op den duur een voorraad te maken van voeding voordat ik weer ga werken of weg moet.
    Maar ieder zijn eigen keus.

5. Niet meer actief

Ik zou wachten hoor..misschien heb je het niet eens nodig..
    Ik had er 1 aangeschaft..was zo'n aanbieding van Avent op de negen maandenbeurs..
    Achteraf had ik een hoop geld uit kunnen sparen, want heb maar een dag borstvoeding gegeven..
    Zo'n ding is zo aangeschaft hoor ;)

6. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Ik ga hem ook niet van te voren aanschaffen. Als ik er 1 nodig heb kan mijn man er eentje halen, bij de baby speciaalzaken hebben ze er overal genoeg op voorraad. En in geval van weekend of nood kun je er ook 1 bij de (dienstdoende) apotheek halen.

7. Ilja

Ilja Bekend lid

24 sep 2005
    516
    0
    0
    Van te voren is niet nodig.
    De ergste druk van de 1e dagen kan je er ook zonder kolf met de hand afkolven, je kraamhulp kan je dat leren.
    Aanschaffen kan altijd nog.

Liefs

8. Gul

Gul Actief lid

27 sep 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Idd is het zo dat iedere baby anders is en situaties kunt hebben dat je de kolfapparaat niet nodig hebt.
    Alleen als je het toch kunt lenen is het handig om het apparaat toch van te voren in huis te halen. En dan heb bedoel ik het niet voor de stuwing maar meer voor het geval dat de borstvoeding stroef loopt en dat je tijdelijk over moet stappen op gekolfde melk te geven.
    Want over die eerste paar weken geen flesje voor speenverwarring?
    Mijn zoontje lag na 3 dagen in het ziekenhuis en heb toen op een gegeven moment eerst 5 min borst en dan wat ik tot dan toe had kunnen kolven en daarna kant en klaar flesvoeding. En het ging hartstikke goed.
    En het is toch handig om even te kijken wat voor kolfapparaten er zijn en welke je zou willen hebben.
    Ik heb eerst een handkolf gehad, ging niet zo goed. Toen mijn zoontje in het ziekenhuis lag mocht ik hun apparaat gebruiken en die had een stukken krachtiger motor. Toen heb ik een Medela pump in style gekocht en die heb ik voor meer dan 1/2 jaar gebruikt voor op mijn werk.

9. MSU

MSU Actief lid

21 jun 2006
    258
    0
    0
    als je borstvoeding gaat geven, is een kolfapparaat in eerste instantie nog niet nodig. Wel een tip: schaf tepelhoedjes aan. (het ziekenhuis is er geen voorstander van maar vooruit). Indien je teveel stuwing hebt en de baby kan niet uit je tepel drinken, doe je er een tepelhoedje op. Zo lukt het vaak wel. Mijn baby huilde de eerste uren veel omdat hij honger had en niet bij de tepel kon. (te vol) Ik lag in het ziekenhuis tijdens spitsuur en wist niet hoe ik af moest kolven met de hand. Ik was helemaal verdrietig omdat hij niet aan de borst wou drinken, totdat mijn kraamhulp met tepelhoedjes kwam. En voilá, leed geleden ! Het kolfapparaat heb ik pas gebruikt toen ik aan het werk ging. Ik heb een handmatige van avent en bevalt me goed.

10. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik zou het ook niet aanraden om het op voorhand te kopen, heb je één nodig dan is er nog altijd vlug eentje in huis gehaald

11. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Je kan er altijd op heel korte termijn eentje huren bij de thuiszorgwinkel. Wij hebben dat ook gedaan. Kost voor zo'n electrische 2,25 p.d.

12. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    ik heb er van de week wel eentje aangeschaft, hij was in de aanbieding op de beurs dus tja ik kon m niet laten liggen voor dat geld...

Deel Deze Pagina