Hoi Meiden Even van mij afschrijven.... Sinds maandagavond is één van onze degoes (knaagdieren) erg ziekjes en vooral zwak, en sinds vanmorgen levenloos ze ademt nog wel maar dat is het ook. Dierenarts kan helaas niets doen voor haar. Overmorgen gaan we verhuizen en ineens zie ik tegen alles op, als ik mn zieke degoe zie dan huil ik, afleiding zoeken ik kan me er niet toe aanzetten. Ik ben niets anders dan aan het huilen. Normaal ben ik als het om mn dieren gaat ook wel gauw emotioneel als het slecht met ze gaat maar nu lijkt alles nog 100x erger. Moest het gewoon even kwijt...
Wat lief dank je wel. Ze is om 10:58 overleden. Ik ben wel heel verdrietig en heb uiteraard al weer vreselijk gehuild maar ik ben ook "blij"dat ze niet meer lijdt want dat vind ik het ergste van alles.
Ach meid wat sneu! Gelukkig lijd ze nu niet meer maar naar is het wel.... Die emotionele achtbaan is erg herkenbaar hoor, dat alles wel 100x erger lijkt... Bij mij verschilt het per dag momenteel. De ene dag voel ik me kiplekker en kan ik de hele wereld aan, de andere dag voel ik me een hoopje verdriet, zie ik overal beren op de weg en kan ik om het minste of geringste beginnen te huilen. Ik wijt het maar gewoon aan de hormonen 😜 Zolang ik meer kiplekker-dagen heb vind ik het wel best, al zijn de mindere dagen soms wel irritant. Denk alleen dat je er niet zoveel aan kan doen, hoort er allemaal bij.. Sterkte! 💋
A gosh, wat naar . Herkenbaar hoor. Ik ben ook snel emotioneel wat dieren betreft en nu ik zwanger ben al helemaal. Geldt voor meerdere dingen, komt echt door de zwangerschap. Ik probeer die emoties er altijd maar te laten zijn, want er tegen vechten heeft een averechts effect. Het lukt niet altijd, want ben niet altijd even goed met emoties. Maar als het wel lukt geeft dat rust. Sterkte!
Bedankt voor de lieve reacties en jullie eerlijkheid betreft de emoties en hormonen. Ik heb het in de zwangerschap veel erger dan normaal. Voor jullie op de dip dagen ook sterkte en wees lief voor jezelf
Ah gossie, heel veel sterkte. Alles is inderdaad stuk emotioneler als je zwanger bent. Maar sowieso is het moeilijk om van huisdier afscheid te moeten nemen. Ook succes met je verhuizing dat is ook nog wel een aanslag op je lichaam en geest. (ik ben zelf net over en werd helemaal gek van allemaal dozen, spullen kwijt , niet weten hoe je alles wil terwijl ik normaal heel relaxed en nuchter ben )
Gelukkig staat daar al heel veel en is er al veel uitgepakt maar morgen echt de grote dingen en de finish... daar was ik ook wel aan toe maar het vergt wel veel van je lijf en vooral ook mentaal. Zelfs als alles vlekkeloos gaat is het een aanslag op fysiek en mentaal dat is zeker zo. Ene kant zie ik er tegenop en de andere kant kijk ik er naar uit, ook raar.